۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85087807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان رضوی مصرف ۱۵۲۷ مگاوات برق را در سال ۱۴۰۱ ثبت کرد

مشهد-ایرنا- معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان مصرف برق استان در سال ۱۴۰۱ مربوط به تابستان سال گذشته به میزان هزار و ۵۲۷ مگاوات در دوره اوج مصرف شبانه بوده است.

احمد اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال این میزان با رشد حدود چهار درصدی به عدد هزار و ۷۰۰ مگاوات در دوره اوج مصرف شب برسد.

وی بیشترین میزان مصرف برق روزانه خراسان رضوی در تابستان سال گذشته را هزار و ۳۸۴ مگاوات ذکر و بیان کرد: سهمیه استان در سال ۱۴۰۱ برای طرحهای مدیریت مصرف و کنترل بار ۲۳۹ مگاوات بود که محقق شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال در راستای کنترل بار راکتیو و آزاد سازی ظرفیت شبکه ، بهبود ضریب توان و ولتاژ شبکه و همچنین کاهش تلفات نسبت به کنترل وضعیت ۱۸۷ مگاوار خازن موجود در شبکه توسط مرکز پشتیبانی فنی اقدام شد، همچنین بیش از ۴۷ مگاوار خازن جدید برای شبکه توزیع برق شرکت خرید و در شبکه توزیع برق استان نصب شد.

اسدی افزود: سامانه مداف (مدیریت دارایی های فیزیکی) به بلوغ خوبی در سطح شرکت رسیده و تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۴۱ هزار دارایی در این سامانه ثبت و تعداد کاربران فعال آن به هزار و ۳۲۵ کاربر رسیده است.

وی اضافه کرد: پارسال هدف‌گذاری این شرکت در حوزه کاهش تلفات برق تحقق یافت و به عدد ۹.۵ درصد رسید که با هدف‌گذاری در افق سال ۱۴۰۴ تنها ۲ درصد فاصله دارد و این میزان بر اساس نقشه راهبردی شرکت و هدف‌گذاری افق سال ۱۴۰۴ باید به ۷.۵ درصد برسد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص نصب سامانه های خورشیدی در خراسان رضوی گفت: سهمیه این استان نصب ۲ هزار و ۵۰۰ سامانه خورشیدی بوده که تاکنون قرارداد مربوط به ۷۰۸ سامانه با متقاضیان منعقد شده است و انتظار می رود شهرستانها تلاش بیشتری در تحقق سهمیه خود در این بخش داشته باشند.

تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha