شهدای روحانی کردستان مسیر زدودن انحرافات فکری جامعه را هموار کردند

سنندج- ایرنا- دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با بیان اینکه خون شهدا آلودگی فکر و اندیشه در ساحت جامعه را می زداید، گفت: شهدای روحانی کردستان نیز مسیر را برای زدودن انحرافات فکری جامعه هموار کردند و این هنر بزرگ شهداست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان روز چهارشنبه در سیزدهمین یادواره شهدای روحانی رمضان و گرامیداشت دومین شهید مدافع حرم کردستان، "شهید میلاد حیدری" در سنندج اظهار کرد: جامعه بشری به واسطه پیامبر اکرم(ص) از دره جهالت به قله سعادت رسید و امام راحل نیز در عصر حاضر ناجی امت اسلام بود تا جایی که دشمنان ایران و اسلام نیز اذعان دارند که ایشان عامل بزرگ قیام علیه استبداد و استکبار بود.

وی تاکید کرد: جبهه شرک و کفر هیچگاه در پردیس دوستی ما قرار نمی گیرند و رابطه بین ما و آنها اصلاح نخواهد شد.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با بیان اینکه کردستان منزلگاه شهیدان، قرارگاه شاهدان و قدمگاه مجاهدانی است که خون دادند ولی یک وجب خاک ندادند، افزود: مسیر پیامبر اکرم (ص) همواره مورد توجه ماست و مقام پاسداری از این مسیر را روحانیون و علما و همه مسلمانان بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام لطفیان تاکید کرد: مردم کردستان ادعای محبت به خدا را در پیروی از پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(س) به اثبات رسانده‌اند.

وی یادآور شد: تقوا، پرهیزگاری و ایمان نظری و عملی در کارنامه مردم کردستان کاملا مشهود است و خداوند سهم ویژه‌ای از رحمت بی انتهای را برای چنین مردمی در نظر می‌گیرد و جامعه ایمانی با نور خدا هدایت می‌شود.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی اضافه کرد: در سال های دور تکه‌هایی از ایران جدا شد و قراردادهای ننگینی در ذهن تاریخ مانده است ولی در دوران دفاع مقدس با وجود همکاری چندین کشور با رژیم بعث، یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه شخصیتهای بلندی در مقام اطاعت و اجابت خوش درخشیده و مسیری را انتخاب کردند، گفت: اندیشه شهادت، اندیشه امامت امت وحدت و خیرخواهی به وسعت جامعه بشری و اسلامی است.

وی اظهار کرد: در پیروی از راهبرد وحدت، شهدا نقش‌آفرین بوده و هستند که با کسب معرفت در راه دفاع از دین خدا از جان خود گذشتند؛ همچنانکه شهیدان شیخ‌الاسلام و برهان عالی، چهره حق و باطل را با خون خود از هم تفکیک کردند.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی یادآور شد: نصرت الهی در مسیر حرکت انقلاب اسلامی مشهود است و جبهه اسلامی در قلب سرزمین‌های اسلامی پرچم پرافتخار اسلام را به اهتزاز در می‌آورد.

شهید "ماموستا برهان عالی" و شهید "ماموستا محمد شیخ‌الاسلام"، رمضان سال ۱۳۸۸ توسط گروه‌های تندرو سلفی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha