۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85087711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمبود معلم در دزفول به نقطه بحرانی رسید

دزفول - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: دزفول از نظر کمبود معلم در وضعیت بحرانی بوده و با بیشترین کمبود نیرو در خوزستان مواجه است.

به گزارش ایرنا، امیر ظاهر طحان روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرروش دزفول در سالن جلسه‌های این اداره افزود: آموزش و پرورش دزفول چهار هزار کارمند در بخش‌های آموزشی و اداری دارد که یکهزار نفر از آنها امسال بازنشسته می‌شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن آزمون استخدامی آموزش و پرورش ادامه داد: این آزمون فرصت طلایی برای جبران این کمبود است ضمن اینکه تلاش برای برگزاری مناسب این آزمون در دزفول نیازمند مشارکت همه متولیان امر است.

۹ معلم دزفولی بر اثر کرونا جان باختند

مدیر آموزش و پرورش دزفول با تاکید بر ضرورت گرامیداشت مقام معلم در شهرستان دزفول اظهار کرد: معلم‌ها برای تربیت فرزندان این سرزمین به صورت جهادی در حال تلاش هستند که باید قدردان تلاش آنها بود.

وی افزود: هیچ دانش آموزی در شهرستان دزفول بر اثر کرونا فوت نکرده ولی متاسفانه ۹ معلم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که این نشان می‌دهد معلمان با گذشتن از جان خود، جان فرزندان این دیار را حفظ کرده‌اند.

ظاهر طحان گفت: برخی تلاش می‌کردند تا فضای مدارس را در نا آرمی‌ها و پس از آن با ایجاد مسمومیت ناامن کنند که آموزش و پرورش دزفول با همت جهادی کارکنان خود توانست این توطئه را خنثی کند.

رتبه آموزش و پرورش خوزستان ۳۰؛ رتبه دزفول سه

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به جایگاه این اداره در سطح کشور بیان کرد: در حالی که خوزستان در امتحان نهایی که شاخص ارزیابی مدارس است در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد، برخی مدرسه‌های دزفول در این امتحان‌ها در رتبه سوم کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد نمره کتبی و نهایی آموزش و پرورش دزفول نسبت به سال قبل افزایش داشته است، ادامه داد: دبیرستان شاهد جساس دزفول با رشد سه نمره‌ای در امتحانات نهایی مقام نخست را در میان تمام دبیرستان‌های کشور کسب کرده است.

معلمان بازنشست شدند ولی مشکل زمین آنها حل نشد

ظاهرطحان با انتقاد از حل نشدن وضعیت زمین فرهنگیان این شهرستان گفت: تعداد زیادی از فرهنگیان این شهرستان ۲ سال پیش ۴۰۰ میلیون ریال برای خانه دار شدن پرداخت کرده‌اند که با وجود همه پیگیری‌ها هنوز مشکل تامین زمین این طرح حل نشده است.

وی افزود: برخی از فرهنگیان شهرستان دزفول که برای تحویل زمین هزینه پرداخت کرده‌اند در آستانه بازنشستگی هستند ولی همچنان مشکل زمین آنها برطرف نشده است.

انتقال از بانک ملی دزفول برای پرداخت نکردن تسهیلات به فرهنگیان

مدیر آموزش و پرورش دزفول با انتقاد از بانک ملی برای پرداخت نکردن تسهیلات به فرهنگیان این شهرستان گفت: گردش مالی آموزش و پرورش دزفول در بانک‌های این شهرستان در سال گذشته افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که براساس قانون، درصدی از این گردش مالی باید برای پرداخت تسهیلات به فرهنگیان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه سهم تسهیلات آموزش و پرورش دزفول ۲۰ میلیارد ریال تعیین شده است، افزود: پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال وام به ۲۵۰ نفر از فرهنگیان از این ردیف قانونی در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه بانک ملی مرکزی دزفول تنها بانکی است که زیر بار پرداخت این تسهیلات نرفته است.

ظاهر طحان اظهار کرد: بهانه این بانک این بود که تنها به کسانی که در شعبه خاص بانک ملی حساب دارند وام می‌دهند که با پیگیری زیاد، این بهانه بانک ملی رد شد ولی با این وجود همچنان این بانک حاضر به پرداخت تسهیلات به فرهنگیان نیست.

۸۵ مدرسه دزفول نیاز به بازسازی اساسی دارد

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: ۸۵ مدرسه دزفول قبل از انقلاب ساخته شدند و هشت سال جنگ را نیز تحمل کردند که به رغم نداشتن شرایط مناسب هنوز پابرجا هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند و انتظار می‌رود نوسازی شوند.

وی افزود: سالانه مبالغی برای آب و فاضلاب و برق این مدارس هزینه می‌کنیم ولی در واقع این مدارس باید بعد از جنگ تخریب و بازسازی می‌شدند.

برخی مدارس دزفول در آستانه سه نوبته شدن هستند

ظاهر طحان با اشاره به روند افزایش جمعیت دانش آموزان مقطع اول دبستان در این شهرستان بیان کرد: سال گذشته حدود هفت هزار دانش آموز پایه اول در دزفول ثبت نام شدند که امسال با توجه به افزایش این آمار به هشت هزار و ۴۰۰ دانش آموز نیازمند افزایش فضای آموزشی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تدارک فضای آموزشی برای یکهزارو ۵۰۰ دانش آموز جدید افزود: مدارس دزفول در حال دونوبته شدن است و برخی مدارس ممکن است سه نوبته شوند لذا توسعه فضای آموزشی در این شهرستان ضروری است.

سه هنرستان دزفول با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده‌اند

مدیر آموزش و پرورش دزفول توسعه هنرستان‌ها را سیاست کلان کشور دانست و گفت: سه هنرستان در دزفول وجود دارد که با وجود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده‌اند و تکمیل این طرح‌ها نیازمند تامین اعتبار است.

وی رشته بهیاری را یکی از رشته‌های مورد نیاز دزفول دانست و ادامه داد: دزفول با توجه به داشتن ظرفیت‌های فراوان در حوزه بهداشت و درمان به یکی از مراکز درمانی مهم در جنوب غرب کشور تبدیل شده که ایجاد رشته متناسب با این ظرفیت ضروری است.

ظاهر طحان برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس را افتخار آمیز دانست و اظهار کرد: قرارگرفتن ماه مبارک رمضان در ایام فعالیت مدارس موجب شده تا دانش اموزان و معلمان علاوه بر روز ۱۳ آبان روز دانش آموز و ۲۲ بهمن ماه در راهپیایی روز قدس نیز حضور باشکوه‌تری داشته باشند.

دزفول ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ فضای آموزشی و حدود چهارهزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد که رتبه‌های علمی پرورشی و آموزشی زیادی طی امسال کسب کرده‌اند.

۱۲ اردیبهشت به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مطهری در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز معلم نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha