۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85087530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات صرف رونق صنایع دستی البرز شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85087530
۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات صرف رونق صنایع دستی البرز شد

کرج - ایرنا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: ۱۵۸ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ طی سال گذشته برای راه اندازی ۳۵ طرح تولیدی صنایع دستی این استان پرداخت شد.

"یحیی دارایی" روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت ۷۳ طرح تولیدی صنایع دستی برای دریافت ۳۷۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بانکهای عامل استان البرز معرفی شد که ۳۵ طرح آنها تسهیلات دریافت کردند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه معرفی هنرمندان برای دریافت تسهیلات و کمک به رونق صنایع دستی استان ادامه دارد، اظهار کرد: همچنین این اداره کل در بخش مشاغل خانگی صنایع دستی پارسال ۴۳ طرح پشتیبان برای دریافت ۱۵۸ میلیارد ریال و ۲۴۷ طرح مستقل برای دریافت ۱۰۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به بانکهای عامل معرفی کرد.

۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات صرف رونق صنایع دستی البرز شد

وی افزود: پارسال نیز در بخش تسهیلات تبصره ۱۶ چهار طرح پشتیبان به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و ۷۷ طرح مستقل به مبلغ ۷۷ میلیارد ریال به اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز معرفی شد که در مرحله معرفی به بانک‌های عامل هستند.
دارایی اظهار کرد: در زمینه تسهیلات روستایی نیز سه طرح صنایع دستی استان البرز به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال در نوبت دریافت تسهیلات بسر می برند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: ۶۷۶ طی سال گذشته در بخش صنایع دستی استان مشغول به کار شدند و در این مدت نیز ۸۲۶ هنرجو در زمینه صنایع دستی آموزش دیدند.

وی اظهار کرد: آموزش صنایع‌دستی می‌تواند به اشتغال هنرجویان به خصوص زنان سرپرست خانوار و فعالان مشاغل خانگی کمک کند.
به گفته دارایی ۳۶۷ مجوز مشاغل خانگی در زمینه صنایع‌دستی سال گذشته صادر شد.

استان البرز دارای هشت هزار هنرمند در ۷۵ رشته صنایع دستی است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha