چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران تعطیلات عید فطر آماده  است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: منابع، تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری این استان برای میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به استان در تعطیلات عید فطر آماده شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا جیلان روز پنجشنبه تاکید کرد: به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به استان در تعطیلات عید فطر امسال بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت و ۹۰ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان وجود دارد.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ تخت در مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برای اقامت میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به این استان در تعطیلات عید فطر امسال آماده شده است.

جیلان تصریح کرد: ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، ۲ اردوگاه گردشگری، ۲ مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران ورودی به این استان در تعطیلات عید فطر امسال است.

وی یادآور شد: در این راستا از گردشگران و مسافران دعوت می‌شود تا در تعطیلات عید فطر امسال به چهارمحال و بختیاری سفر کنند و از جاذبه‌های گردشگری این استان به‌عنوان "بهشت بوم‌گردی ایران" بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۸۲ هزار و ۲ مسافر در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ستادهای اسکان چهارمحال و بختیاری اقامت پیدا کردند.

از این تعداد ۴۸ هزار و ۳۴۱ نفر برابر ۵۸.۹۵ درصد در اقامتگاه‌های رسمی و ۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر برابر ۴۱.۰۵ درصد در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری اقامت داشته‌اند.

در این مدت یک میلیون و ۴۱ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی چهارمحال و بختیاری بازدید کردند که از این تعداد ۴۵۷ هزار و ۷۹۳ مورد مختص جاذبه‌های طبیعی، ۲۹۲ هزار و ۳۶۹ مورد مربوط به جاذبه‌های تاریخی، ۱۶۱ هزار و ۲۹۰ مورد مرتبط با جاذبه‌های دست‌ساز، ۷۳ هزار و ۷۵۴ مورد مخصوص جاذبه‌های مذهبی و ۱۴ هزار و ۸۳۵ بازدید ویژه موزه‌های استان بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha