۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۴۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85087259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه از استقلال اقتصاد ونزوئلا در برابر آمریکا حمایت کرد

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سفرش به ونزوئلا حمایت مسکو از استقلال اقتصاد کاراکاس در برابر فشارهای آمریکا و غرب را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و "ایوان گیل پینتو" همتای ونزوئلا ساعاتی پس از ورود به کاراکاس کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را در کاراکاس برگزار کردند. طرفین در این دیدار متعهد شدند که از کشور یکدیگر حمایت کنند و تحریم های اقتصادی که دولت آمریکا علیه آنها اعمال کرده است را محکوم کردند.

لاوروف در کنفرانس خبری گفت: "ما کاملا از موضع دوستان ونزوئلایی خود حمایت می کنیم. این کشور آنهاست و ما به هر نحوی از آن حمایت خواهیم کرد تا اقتصاد ونزوئلا به یک اقتصاد مستقل دربرابر فشارهای آمریکا و دیگر بازیگران غربی تبدیل شود.

طرفین در این دیدار اعلام کردند که در حال توسعه جایگزینی برای سوئیفت هستند، سیستمی که تراکنش های مالی جهانی را امکان پذیر می کند اما بانک های کلیدی روسیه از سال گذشته به آن دسترسی ندارند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در ادامه سفر به آمریکای لاتین که از روز قبل آغاز شد، به ونزوئلا رفت.

پیش از این وزیر خارجه روسیه در برازیلیا با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری و مائورو ویرا همتای برزیلی خود دیدار کرد.

تور آمریکای لاتین لاوروف روز دوشنبه با سفر به برزیل آغاز شد و وی پس از برزیل و ونزوئلا به کوبا و نیکاراگوئه، خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha