۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۵۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85087212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بورل: تایوان راهبردی ترین تنگه جهان بویژه برای تجارت اتحادیه اروپا است

تهران-ایرنا- جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تنگه تایوان را "راهبردی‌ترین تنگه جهان، بویژه برای تجارت اتحادیه اروپا" توصیف کرد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "رویترز"، جوسپ بورل که در نشست عمومی پارلمان اروپا صحبت می‌کرد، بر اهمیت حفظ صلح در تنگه تایوان برای اروپا تاکید کرد و گفت موقعیت تایوان که در امتداد یکی از مسیرهای مهم کشتیرانی جهان قرار دارد و نقش آن بعنوان قطب تولید تراشه‌های الکترونیکی برای اتحادیه أروپا اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: اقدام علیه تایوان نه تنها باید از نظر اخلاقی رد شود، بلکه از نظر اقتصادی برای ما اهمیت زیادی دارد زیرا نقش راهبردی در تولید پیشرفته‌ترینتراشه‌های الکترونیکی دارد.

بورل گفت اگر اتحادیه اروپا می‌خواهد یک قدرت جغرافیایی-سیاسی باشد، باید در تمام نقاط جهان حضور داشته باشد تا مواضع خود را اعلام کرده و از منافع خود دفاع، کشورها را به آرامش دعوت و از اقدامات تحریک‌آمیز جلوگیری کند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: "تایوان به وضوح بخشی از محیط راهبردی جغرافیایی ما برای تضمین صلح است. "

به گزارش ایرنا، در همین حال، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه درباره روابط اتحادیه اروپا با چین گفت: می‌خواهم بگویم که مسئله تایوان یکی از محوری‌ترین اصول چین است.

وی ابراز امیدواری کرد: اتحادیه اروپا به اصل چین واحد پایبند باشد و به تعهد جدی خود مبنی بر پرهیز از برقراری روابط رسمی یا انعقاد هر گونه توافق با تایوان که هنگام برقراری روابط دیپلماتیک با چین منعقد کرده است، عمل کند و واقعاً از صلح و ثبات در تنگه تایوان محافظت کند.

وی گفت: امیدوارم اتحادیه اروپا با تحریک عناصر «استقلال تایوان» مخالفت کند و برخی سیاستمداران را از باندبازی و بازی با کارت تایوان منصرف کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha