۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبر: 85087166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت پیشگیری از کشتار غیربهداشتی دام برای مقابله با تب مالت

اردبیل-ایرنا _مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به آمار بالای تب مالت در استان، پیشگیری از کشتار غیربهداشتی دام و آگاه‌سازی مردم نسبت به پرهیز از تهیه گوشت و فرآورده‌های لبنی غیربهداشتی را ضروری دانست.

به گزارش ایرنا، رضوان باقلاچی در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گفت: با توجه به اقدام مناسب دانشگاه علوم پزشکی در بیماریابی و ثبت میزان مبتلایان و اقدامات درمانی، لازم است دامپزشکی استان اردبیل نسبت به کنترل مستمر کشتارهای غیربهداشتی و همچنین نظارت بر واکسیناسیون دام و طیور اقدام کند.

وی جلب همکاری دهیاران و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و صداوسیما را ضروری دانست و افزود: لازم است پیام‌های بهداشتی و هشداردهنده در این خصوص از طریق علوم پزشکی و دامپزشکی تهیه و برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای رفع معضل ترافیک در مقابل بیمارستان‌ها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در ادامه با اشاره به معضل ترافیک در مقابل بیمارستان‌ها و ایجاد مشکلات اجتماعی و فرهنگی از جمله تأخیر در حرکت آمبولانس بیماران، بیان کرد: در این راستا باید پیگیری های لازم برای جایگزینی مسیر ویژه آمبولانس انجام شود.

باقلاچی همچنین استفاده از ظرفیت سایر بیمارستان‌ها برای انتقال سریع برخی مصدومان خاص را یادآور شد و با تأکید بر پیگیری فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: همچنین لازم است شورای ترافیک استان اردبیل تدابیر راهنمایی و رانندگی مورد نیاز را مصوب و عملیاتی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha