۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85086918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسریع در توسعه صنایع پایین دست خوزستان مطالبه دانش بنیان ها از رییس جمهور

اهواز – ایرنا – رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره ضرورت توسعه صنایع پایین دست بر مبنای تکمیل زنجیره ارزش افزوده گفت: در راستای تسریع و تسهیل برنامه های توسعه ای این بخش، چند طرح اولویت دار در سفر رئیس جمهور به خوزستان برای اخذ مجوزهای لازم پیشنهاد می شود.

دکتر محمد راضی جلالی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از اولویت های پارک علم و فناوری در سال جاری توسعه صنایع پایین دست بر مبنای تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع نفت، پتروشیمی و کشاورزی است که در این راستا چندین طرح با اشتغال زایی و ارزآوری خوب برنامه ریزی شده که در تحقق شعار امسال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید موثر هستند.

طرح شهرک شیمی و گلخانه ای

وی افزود: ایجاد شهرک شیمی در ماهشهر از جمله این طرح ها است که با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی قابل تحقق است و در صورت اخذ مجوز در سفر پیش روی رییس جمهور به خوزستان، برنامه ریزی ها تسهیل و زمینه لازم برای اشتغال چند صد هزار نفر ایجاد می شود.

راضی جلالی ادامه داد: راه اندازی شهرک گلخانه ای برای تولید میوه هایی با قابلیت صادرات و ارزش افزوده که در هر نقطه خوزستان به ویژه ملاثانی قابلیت احداث دارد و برنامه در حوزه شیلات و آبزی پروری با استفاده از ظرفیت آبهای پشت سد از جمله دیگر طرح ها محسوب می شود.

طرح شورورزی

رییس پارک علم و فناوری خوزستان به طرح شورورزی اشاره کرد و گفت: برای اجرای این برنامه منطقه جفیر (روستایی از توابع بخش هویزه شهرستان دشت آزادگان) پیشنهاد شده است که در تولید انرژی پاک با استفاده از پنل های خورشیدی برای مناطق بدون دسترسی به برق از جمله مناطق محروم مرزی نقش دارد و همچنین در حوزه ریزگردها و کشت گیاهان مقاوم نیز راهگشاست.

وی اعلام کرد: این طرح ها در یک برنامه مدون برای دریافت مجوز در سفر دوم رییس جمهور پیشنهاد می شود و تلاش بر این است که اعتبار از بخش خصوصی جذب و دولت به عنوان ناظرعمل کند.

راضی جلالی توضیح داد: هدفگذاری ما در وهله نخست تولید و بعد از آن اشتغال است تا به تحقق شعار سال نیز کمک شود.

تصویب زمین ساختمان پارک علم و فناوری خوزستان

رییس پارک علم و فناوری خوزستان در ادامه در خصوص مصوبات سفر نخست رییس جمهور به خوزستان گفت: اختصاص زمین ۴۰ هکتاری در مجاورت شهرک صنعتی شماره پنج برای احداث ساختمان پارک علم و فناوری با حمایت استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره راه و شهرسازی شنبه هفته گذشته در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: بعد از دریافت مجوزهای لازم، کار احداث این ساختمان با منابع مالی موجود و جذب اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات نفت مربوط به مصوبات سفر نخست استانی رییس جمهوری به استان آغاز می شود.

بر اساس این گزارش رییس‌ جمهوری ۲ روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت سیزدهم، پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به منظور رسیدگی به مشکلات خوزستان وارد این استان شد.

در این سفر یک روزه جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را همراهی کردند.

دستور رییس‌جمهوری برای حل مشکلات آب‌، برق و کشاورزی استان و تعیین زمان برای رفع این مشکلات از جمله دستاوردهای سفر یک روزه وی به استان خوزستان بود.

رییس‌جمهور در نخستین سفر استانی خود که در شرایط کرونایی انجام شد، دستور لازم برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز را در محدوده زمانی ۲ ساله صادر کرد؛ همچنین ۶۷ مصوبه با ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار حاصل سفر استانی آیت‌الله رئیسی به خوزستان بود که بر اساس برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت قرار شد در مدت سه سال اجرا شوند.

در همین سفر نخست، دومین دستور رییس‌جمهور برای رفع مشکلات آب‌، برق و کشاورزی استان و تعیین زمان برای حل آن صادر شد که این دستورات در پی بی توجهی دولت های گذشته در تامین اعتبار مورد نیاز برای اصلاح، توسعه و تکمیل نهایی شبکه فاضلاب اهواز صورت گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور ششم فروردین امسال اعلام کرد که نخستین سفر استانی رییس‌جمهور در سال جدید به استان خوزستان و پس از ماه رمضان خواهد بود و دلیل این انتخاب هم پروژه‌های مهم در دستور در کار در این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha