۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85086764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراف دیپلمات اوکراینی به دستاوردهای «بی‌شمار» روسیه در جنگ

تهران- ایرنا- سفیر اوکراین در لندن با اعتراف به دستاوردهای «بی‌شمار» روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد که کی‌یف در ضد حملات بهار امسال که به زعم وی هم از نظر نظامی و هم از لحاظ سیاسی مهم خواهد بود، این روند را تغییر می‌دهد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، وادیم پریستایکو (Vadym Prystaiko) در مصاحبه اختصاصی با هفته‌نامه نیوزویک اظهار داشت: متحدان غربی به طور همزمان بر عملیات بهار آینده اوکراین متمرکز شده اند اما برای تضمین موفقیت آن به اندازه کافی اقدام نمی کنند.

سفیر سابق اوکراین در کانادا و نماینده ارشد پیشین این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: اوکراین و شرکای خارجی، با خطر بازی کردن در زمین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مواجه هستند. پوتین به دنبال شکستن اراده غرب و توقف درگیری ها در شرایطی است که سربازان این کشور هنوز بخش های کلیدی از خاک اوکراین را در اختیار دارند.

این دیپلمات اوکراینی اضافه کرد: نگرانی های مخربی درباره ضد حملات برنامه ریزی شده در بهار امسال وجود دارد.

وی افزود: نیروهای روسیه روی مقادیر قابل توجهی از غنایم جنگی نشسته اند. می توان چنین استدلال کرد که آنها دستاوردهای زیادی داشته اند. به همین دلیل است که اکنون می توانند مذاکره کنند.

وزیر پیشین امورخارجه اوکراین اضافه کرد: مذاکرات به این معنی خواهد بود که اوکراین باید منتظر اهداف آسان‌تری باشد. نیاز نیست که کسی نابغه باشد تا بفهمد که کمترین چیزی که آنها از ما خواهند خواست کریمه است.

نیوزویک نوشت: اگر جنگ اکنون متوقف شود - همانطوری که برخی از رهبران از جمله شی جین پینگ رئیس جمهور چین و لولا داسیلوا همتای برزیلی وی اصرار دارند - روسیه کنترل یک پل زمینی از اراضی تحت تصرف را که از مرزهایش تا شبه جزیره کریمه امتداد دارد، حفظ خواهد کرد.

سفیر اوکراین در لندن گفت که همین برای کرملین موفقیت محسوب می شود.

این مقام اوکراینی که همچنین در مذاکرات توافقنامه مینسک که به طور موقت به درگیری ها پس از الحاق کریمه به روسیه و تهاجم به بخش هایی از شرق اوکراین پایان داد، نقش داشت، مدعی شد که ۹ سال جنگ در شرق کشور ممکن است اقدامی انحرافی برای حفظ کریمه باشد.

دولت ولودیمیر زلنسکی به وضوح اعلام کرده که امیدی به از سرگیری مذاکرات صلح نیست؛ به ویژه مادام که نیروهای روسیه در اراضی اوکراین حضور دارند.

برنامه ریزان نظامی در کی‌یف امیدوارند که مجموعه ای از ضد حملات، زمینه را برای شکست روسیه و پیروزی اوکراین در ادامه سال جاری فراهم کند و این در حالیست که نشانه هایی وجود دارد که پوتین خود را برای جنگی طولانی آماده می کند.

پریستایکو در بخشی از این مصاحبه گفت: جنگ می توانست متفاوت باشد اگر کی‌یف همه سلاح های مورد نیاز را از متحدان غربی خود دریافت می کرد.

وی افزود: اوکراین امیدوار بود سلاح های غربی به ویژه تانک های نظامی باعث برتری قدرت سربازان کشور در نبردهای آینده شود اما رهبران نظامی و سیاسی از روند کند مذاکرات و تحویل سلاح ها ناامید شده اند و تعداد تانک هایی که شرکای غربی متعهد شده بودند نسبتا پایین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha