به گزارش روز سهشنبه ایرنا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مجتبی شفیعی افزود: این افزایش درآمد به دلیل توجه سازمان حمل و نقل و ترافیک به انضباطبخشی و اصلاح شرایط فنی و مالی قراردادهای منعقدشده و کنترل و نظارت دقیقتر بر روند اجرای طرحها و بهینهسازی ساز و کارهای درآمدی و بالفعلسازی ظرفیتهای فنی موجود، بوده است.
وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد فضای سالم رقابتی برای فعالیت بخش خصوصی و مشارکت بیشتر شرکتهای بهرهبردار تخصصی در طرحهای حمل و نقل شهری، گفت: پیشبینی ما، این است که با وصول مطالبات خود، رشد درآمدی ۱۱۲ درصدی سازمان حمل و نقل و ترافیک را در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، تجربه کنیم.
شفیعی اظهار کرد: تعهد سازمان حمل و نقل و ترافیک برای تحقق درآمدهای شهرداری در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵۰۰ میلیارد ریال بود که اکنون، درآمدهای وصولی قطعی سازمان با بیش از ۲۷ درصد رشد نسبت به مبلغ مصوب شورای اسلامی شهر تهران به حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده و با تحقق مطالبات باقیمانده، این میزان به حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال؛ حدود ۵۳ درصد افزایش نسبت به مبلغ مصوب خواهد رسید.
وی تصریح کرد: مدیریت و نظارت صحیح و کارشناسی، بازنگری و بهینهسازی فعالیت پارکینگهای طبقاتی سازمان حمل و نقل و ترافیک و نیز واگذاری بهرهبرداری جایگاههای سوخت CNG در سال ۱۴۰۱، به ترتیب افزایش درآمد ۲۳۵ درصدی و ۲۳ درصدی این سازمان از محلهای یادشده را موجب شد.
شفیعی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیتهای قانونی و حمایت از سرمایهگذاران بخش خصوصی و ترغیب و تشویق آنها به مشارکت بیشتر در طرحهای این سازمان از جمله مدیریت پارک حاشیهای، بتوانیم شاهد رشد درآمدهای پایدار و در نتیجه، گسترش کیفی و کمّی خدمات و زیرساختهای ترافیکی و خدماترسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان باشیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اضافه کرد: یکی از اهداف این سازمان، بکارگیری و استفاده از همه ظرفیتهای موجود برای ایجاد فرصت و تثبیت درآمدهای پایدار در تمام حوزههای درآمدی قانونی زیر نظر مدیریت این سازمان است که تحقق آنها و امکان استفاده از منابع درآمدی، میتواند آغاز طرحهای جدید و تکمیل طرحهای موجود در حوزه حمل و نقل شهری را محقق کند.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این نشست با تأکید آغاز تدوین برنامه عملیاتی مناطق ۲۲ گانه برای سال ۱۴۰۲ از هفته آینده، افزود: نخستین برنامه به حوزه آموزش و توسعه حمل و نقل پاک نیز در اولویت بعدی قرار دارد و میزان تحقق این محورها در ارزیابی عملکرد ترافیکی مناطق، سهم زیادی دارد و بسیار مؤثر است زیرا آموزش رفتارهای ترافیکی و فرهنگسازی در این حوزه از جایگاه بالایی نزد مدیریت شهری برخوردار است.
مهدی گلشنی با اشاره به اینکه مطالبه اعتبار لازم و کافی برای حوزه آموزش و حمل و نقل پاک برای هر یک از مناطق ضرورت دارد، گفت: هر دو هفته یکبار، برنامه آموزشی در یکی از مناطق برگزار میشود و از استادان و کارشناسان خبره برای آموزش و بازآموزی مداوم و مستمر همکاران بهرهمند خواهیم برد.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر اینکه توسعه پیادهراهها و میدانها را به صورت جدی پیگیری میکنیم، افزود: پیشنیاز تحقق رویکرد انسانمحوری در سیاستهای مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، توجه به عابران پیاده، پیادهروها و پیادهراههاست.
نظر شما