فرمانده ارشد آجا: روز ارتش متعلق به همه نیروهای مسلح است + فیلم

بیرجند - ایرنا - فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: روز ارتش متعلق به همه نیروهای مسلح است چون نیروهای مسلح بازوان قدرتمند ولایت و در خدمت مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری روز سه‌شنبه در مراسم رژه روز ارتش در بیرجند افزود: اتحاد، وحدت و همدلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جهان زبانزد است و این اقتدار هرگز شکننده نیست چون ارتش و نیروی مسلح انقلابی و مکتبی داریم.

وی گفت: فرزندان ملت ایران اسلامی در یگان‌های مختلف امروز مقتدرتر از همیشه توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش می‌گذارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش در میان هیاهو و جنجالی که در آن مقطع زمانی ایجاد شده بود، در پیام تاریخی خود ۲ تکلیف را برای همه ما روشن کردند؛ اول تکلیف ارتش در برابر کسانی که به دنبال انحلال ارتش بودند، مشخص شد و دوم تکلیف ملت که موظف به حمایت از ارتش شدند.

وی با اشاره به حضور موفق ارتش در جنگ تحمیلی و اینکه ۴۱۸ عملیات آفندی و پدافندی در دوران دفاع مقدس انجام شد، گفت: آنچه در جنگ مشخص شد همه آنها نشانه‌های آیات الهی بود و در رشادت، دلیری، استقامت، مقاومت، ایمان، تعهد، وحدت و همدلی در برابر شرارت، قساوت، سنگدلی و تجهیزات و تانک خلاصه می‌شود.

امیر شاطری یادآور شد: جنگ تحمیلی یک جنگ نامتقارن بود که یک‌ طرف آن سلاح و طرف دیگر ایمان، اعتقاد، وحدت و همدلی قرار داشت لذا دشمنان نتوانستند پس از هشت سال جنگ تحمیلی حتی یک ذره از خاک میهن اسلامی را به یغما ببرند.

وی گفت: پس از جنگ نیز باید تجهیزات را بازطراحی می‌کردیم، سازمان‌های نظامی را تغییر می‌دادیم و با چالش‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس برای ما ایجاد شده بود برای خودمان فکری می‌کردیم که همه این مراحل با اتکای به خود سپری شد و امروز دنیا در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران زانو می‌زند چون با به‌روز رسانی تجهیزات و ساختارها به این اقتدار دست یافتیم.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی همراهی و همگامی با مردم را از ویژگی‌های بارز نیروهای مسلح کشور برشمرد و گفت: نیروی مسلح همگام با مردم و دولت در بحران‌ها شرکت کرد که اگر وارد عمل نمی‌شد کشور با خسارات جبران‌ناپذیری مواجه می‌شد.

وی با اشاره به اقتدار ارتش در آب‌های آزاد و خلیج فارس اظهار داشت: زمانی ابرقدرت جهان در آب‌های خلیج فارس برای خودش پرسه می‌زد و مبارز می‌طلبید گرچه این را نمی‌دانست در جبهه‌های جنگ بینی او به خاک مالیده شده بود اما با قدرتی نشأت گرفته از ایمان، اعتقاد و با ذهن خلاق در برابر دشمن ایستادیم و اکنون همین نیرو و توان دفاعی ما، دشمن را کیلومترها از مرزهای کشور دور کرده است.

امیر شاطری با تاکید بر اینکه تجهیزات نیروهای مسلح ایران بومی و از ذهن خلاق جوان ایرانی نشأت گرفته است افزود: امروز وظیفه ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دفاع از ارزش‌ها است و همین باعث شده که نیروی مسلح کشور تبدیل به یک نیروی ملی و فراملی شود و هیچ قدرت جهانی توان مقابله با آن را ندارد.

وی گفت: ما برای وطن، جان و سرمان را فدا خواهیم کرد و هیچ نیروی نظامی در جهان یارای مقابله سخت با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

مراسم رژه ۲۹ فروردین "روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی" همزمان با سراسر کشور امروز در بیرجند به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های منتخب نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی از مقابل جایگاه رژه رفتند و بخشی از دستاوردهای دفاعی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی به نمایش درآمد.

عملیات سقوط آزاد چتربازان ارتش از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت روز ارتش بود که با حضور استاندار، اعضای شورای تامین استان، فرماندهان نظامی و انتظامی در بلوار شهید صیاد شیرازی شهر بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha