۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85086456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب مصور جشنواره پوشش اقوام در البرز تالیف شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85086456
کتاب مصور جشنواره پوشش اقوام در البرز تالیف شد

کرج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: کتاب مصور جشنواره پوشش اقوام در این استان با هدف ثبت و معرفی لباس سنتی اقوام ایرانی در البرز تالیف و به زودی به صورت کتاب مصور زیر چاپ خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، سعید جابری انصاری روز سه شنبه هدف از چاپ کتاب جشنواره پوشش اقوام را باز معرفی الگوهای پوشاک اقوام ایرانی و لباس های بومی و محلی برشمرد و گفت: این کتاب گنجینه ای مکتوب از فرهنگ پوشش اصیل و با هویت ایرانی خواهد بود که برای نخستین بار در استان البرز با این مضمون چاپ می شود.

وی افزود: استان البرز خردادماه سالجاری میزبان جشنواره ملی مد و لباس اقوام و پوشاک عفیفانه است و یکی از بخش های جنبی این جشنواره به هنرمندان عکاس میهمان اختصاص دارد که با ذوق و قریحه هنری خود در ثبت و معرفی لباس سنتی اقوام ایرانی بنوعی در جریان سازی هویت فرهنگی پوشش اصیل ایرانی نقش آفرین هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به سیاست گذاری های فرهنگی در برگزاری این جشنواره ملی افزود: بخش های مختلفی برای این جشنواره ملی پیش بینی و تدارک دیده شده است که جشنواره عکس از جمله آنها است و آثار شاخصی که از دریچه قاب دوربین هنرمندان ثبت و ضبط می شود برگزیده و در کتاب مصور پوشش اقوام با نام خالق اثر منتشر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha