توان و عظمت ارتش موجب اقتدار ایران در منطقه شده است

کرج – ایرنا – فرمانده عملیاتی قرارگاه لشکر ۲۳ تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش امتحان خود را در مراحل مختلف در ایران اسلامی پس داده است، گفت: اقتدار و عظمت این ارتش جان برکف باعث شده تا هم اکنون ایران حرف اول را در منطقه بزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ دوم ستاد اکبر نجفی روز سه شنبه در مراسم رژه یگان های موتوری و خودرویی لشکر ۲۳ تکاور ارتش جمهوری اسلامی و لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع)، بسیج و فراجای استان البرز که در بلوار شهدای اصناف شهرستان کرج برگزار شد، افزود: افتخار می کنیم که ارتش در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است به طوریکه نخستین شهید ترور در ایران اسلامی شهید قرنی از این نیروی سرافراز بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین نیروهای جان برکف و عقابان تیزپرواز ارتش زمانی که فقط چهار ماه از جنگ تحمیلی گذشته بود طومار نیروی دریایی عراق را در هم پیچیدند به طوریکه نیروی دریایی عراق فرصت و اجازه هیچ اقدامی را نداشت.

وی گفت: در آن زمان خلبانان ارتش شاید حدود ۱۴ ساعت بر روی هوا باقی می ماندند تا کشتی های نفتکش ایران را اسکورت کنند و حتی یک روز حرکت این نفتکش ها تعطیل نشد و امروز بعد از جنگ تحمیلی به تمام این ها و به شهدای عزیزمان می بالیم.

نجفی با اشاره به رشادت های شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و افزود: منافقان زبون از این شهید بزرگوار خشم زیادی داشتند زیرا در عملیات مرصاد باعث شد تا این منافقان تار و مار شوند.

وی تصریح کرد: این ارتش دلاور همراه با سایر نیروهای مسلح در سیل و زلزله و کرونا و هر جا که نیاز بود وارد عمل شد به طوریکه زمانی که هواپیمای مسافربری در کوه های رفیع استان کهکیلویه و بویراحمد سقوط کرد این بچه ها به دل کوه ها زدند و پیکرهای جانباختگان را جمع آوری و با احترام و حرمت به پایین منتقل کردند.

این فرمانده گفت: همانطور که امامین انقلاب به این ارتش اعتماد کردند، این ارتش امتحان خود را در مراحل خود پس داد چون این ارتش از بدنه این ملت و پیکره این نظام است.

وی افزود: از دل هشت سال دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی جبهه مقاومت به فرماندهی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی بیرون آمد و نسل جوان باید بداند که اخلاص این شهید به حدی بود که در مورد شهید صیاد شیرازی گفته بود که شهید صیاد در همه جا در قله بود و ما در دامنه این کوه بودیم و اینگونه بود که هر ۲ لیاقت شهادت یافتند.

امیر نجفی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی در دوران جنگ، جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی را نجات داد و در پایان جنگ نیز شهید سلیمانی جهان اسلام را نجات داد.

وی اضافه کرد: ارتش جهان اسلام را قدرتمند کرد و ملت های مسلمان اکنون به بصیرت رسیده اند و باید حاکمان کشورهای اسلامی به این بلوغ و بصیرت رسیده باشند و دست در دست ایران بگذارند تا هیچ حکومتی اجازه تعرض به خودش به این کشورها را ندهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در رکاب ولایت فدایی ملت هستیم و از ملت پشتیبانی می کنیم و هیچوقت اجازه نمی دهیم برادران ما در سپاه و بسیج و فراجا تنها باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ تکاور ارتش جمهوری اسلامی گفت: ما مدیون شهدا و جانبازان و آزادگان هستیم، ایثارگرانی که در طول هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و شاید ما آن ها را فراموش کرده باشیم ولی هیچوقت بازنشستگان و ایثارگران را نباید فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: امروز جایگاه نیروهای مسلح خیلی رفیع است و مسوولان باید به آن احترام بگذارند که باعث می شود سربازان این کشور روحیه شان روزبه روز مضاعف شود.

در پایان پیش از برگزاری مراسم رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح لوح افتخار به خانواده پنج شهید و یکی از همرزمان آنان اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha