۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85086199
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۱۶۳ نفر در خراسان شمالی در مشاغل سخت بازنشسته شدند

بجنورد- ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال یکهزار و ۱۶۳ تقاضا در کمیته های بدوی و تجدید نظر استان، سخت و زیان آور تشخیص داده شد و از مزایای آن بهره مند شدند.

قربان نباتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت یکهزار و ۲۱۵ نفر در استان متقاضی استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور شدند.

وی افزود: در صورتی که حداقل ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال داشته باشند و حق بیمه مدت مزبور را به صندوق پرداخته باشند از مزایای بازنشستگی آن بهره مند می شوند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: افراد باید تقاضای خود را در سامانه مربوط ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

نباتیان گفت: سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور به هر میزان، قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی به ازای هر سال سابقه یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

براساس این گزارش، مشاغل سخت و زیان آور، کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی و ‌بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بازرسی های لازم از محیط کار در کارگاه ها انجام می شود گفت: برای بازرسی بهتر از کارگاه ها، بازرسی درون کارگاهی در دستور کار قرار گرفته است

وی تصریح کرد: در استان ۱۴ نفر بازرس کار مشغول به فعالیت هستند که به لحاظ شاخص های تعریف شده، مطابق با وضعیت مطلوب است اما این تعداد نیرو پاسخگوی نیاز بازرسی ها نیست.

نباتیان گفت: برای بازرسی بهتر از کارگاه ها از توان مسئولان ایمنی استفاده شده و بازرسی درون کارگاهی در حال انجام است و در این زمینه ۴۵۲ نفر مسئول ایمنی در کارگاه ها مستقر هستند و ایمنی محیط کار را بررسی می کنند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۸۳ هزار نفر کارگر در استان مشمول قانون کار است خاطرنشان کرد: مسئولان ایمنی، خطرات و نواقص ایمنی کارگاه را شناسایی و اعلام می کنند.

پارسال ۳۹ هزار نفر ساعت به کارگران و کارفرمایان آموزش های لازم درباره ایمنی محیط کار داده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha