زمینه سازی برای تحقق ۱۷۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس

شیراز- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱ و به رغم تشدید تحریم‌های بین المللی و محدودت های مربوط به نقل و انتقالات مالی و بانکی، زمینه اجرای ۱۲ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در این استان ایجاد شده است.

بابک دایی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها ۶۰۰ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: زمینه اجرای این طرح ها توسط سرمایه گذاران کشورهای انگلستان، مالزی، امارات متحده عربی، افغانستان و آلمان فراهم شده و عمده سرمایه گذاری ها نیز در زمینه ساختمان سازی، بهداشت و درمان، انرژی، کشاورزی و صنعت فعالیت می کنند.
او اظهار داشت: از مجموع ۱۲ طرح مذکور، هشت طرح مربوط نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و چهار طرح نیز به ارزش ۱۲۹ میلیون دلار و اشتغالزایی ۳۹۰ نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

زمینه سازی برای تحقق ۱۷۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس

جایگاه سوم فارس در جلب سرمایه‌گذاری خارجی
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: بر اساس اعلام سازمان سرمایه گذری ایران، استان فارس در زمینه جلب سرمایه‌گذاری خارجی جایگاه سوم را در کشور کسب کرد.
دایی گفت: علاوه بر ۱۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در حال اجرا در استان، طی پنج سال گذشته حدود ۱۲ طرح سرمایه گذاری خارجی نیز در استان به بهره برداری رسید.
وی، در خصوص افق سرمایه گذاری خارجی در استان طی سال جاری هم گفت: هدفگذاری سال ۱۴۰۲ در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی با تداوم شرایط موجود افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.


او اظهار داشت: البته سرمایه گذاری خارجی به شرایط اقتصادی کشور، رفع تحریم ها و شیوه نقل و انتقال پول و ارز بستگی زیادی دارد و تمام این موارد در جلب سرمایه گذاری های خارجی تاثیر بسیاری دارد.
دایی گفت: در استان فارس با توجه به ظرفیت های قابل توجهی که دارد، در صورت بهبود شرایط هم در بحث تحریم ها و هم مبادلات مالی و ارزی، پیش بینی می شود که امسال بتوان افزون بر ۵۰۰ میلیون دلار جلب سرمایه گذاری خارجی داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha