۵۰ درصد سوخت هواپیماهای داخل کشور در پالایشگاه نفت تهران تولید می‌شود

شهرری - ایرنا - شاکر خفایی مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران گفت: این پالایشگاه روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت را به ۲۷ فرآورده تبدیل می کند که از فرآورده های اصلی سوخت هواپیما است و ۵۰ درصد از سوخت هوایی کشور را تولید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پالایشگاه نفت تهران هر سال جشنی برای شادمانی و افطاری ایتام و کودکان بی سرپرست باقر شهر برای ادای مسئولیت اجتماعی برگزار می کند و امسال نیز شامگاه دوشنبه بار دیگر چنین مراسمی را برگزار کرد.

این کودکان در کنار خانواده هایشان با مشارکت پالایشگاه نفت تهران و کمیته امداد بخش کهریزک شهرستان ری در سالن ولایت این واحد صنعتی کنار هم جمع شدند.

شاکر خفایی مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران اظهار داشت: بیش از نیم قرن از آغاز فعالیت ابن پالایشگاه سپری می شود.

وی به حرفهایش این راهم اضافه کرد که حدود سه هزار نفر شبانه روز باید کار کنیم تا بتوانیم فرآورده های مختلف را به طور مستمر تولید کنیم، فرآورده هایی که از انواع سوخت گرفته تا مواد شیمیایی برای تولید رنگ را شامل می شود، محصولاتی که از کشتی در دریا تا هواپیما در آسمان از آنها استفاده می کنند.

خفایی اضافه کرد: این پالایشگاه که ۴۷۰ هکتار مساحت دارد و ۲۷۰ هکتار آن جنگل و فضای سبز است ۱۴ درصد سوخت کل کشور را تامین می کند.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی هواپیماهای دشمن اینجا را بمباران کردند و ما ۱۸ شهید دادیم.

وی خاطر نشان کرد: کنار این فعالیت شبانه روزی، همکارانم عاشق شما بچه ها و همسایه های پالایشگاه هستند و پالایشگاه سعی کرده تا از مسئولیت اجتماعی خود غافل نشود و همسایه خوبی برای شهروندان باقر شهری باشد.

این مسئول اضافه کرد: برای رسم همسایگی خوب نیز پالایشگاه در سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان برای اتصال خطوط آب استان تهران به باقر شهر هزینه کرد و ۱۵ میلیارد تومان نیز بابت راه اندازی ایستگاه سنجش هوا پرداخت تا به صورت مستمر بتواند هوای باقر شهر و اطراف را از نظر میزان آلودگی بسنجد.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران کمک برای آزادسازی زندانیان، کمک به مرکز بهزیستی دولت آباد و به تازگی هم ساخت مدرسه ۹ کلاسه در روستای گل حصار را از دیگر کارهایی برشمرد که در راستای مسئولیت اجتماعی در حال انجام است.

وی افزود: بسیاری از دانشمندان و تاریخ سازان هم یتیم بزرگ شده اند پس شما هم بابد با تلاش و پشتکار و جدیت خودتان آینده خوبی بسازید.

یکی دیگر از بخش هایی که پالایشگاه برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده بود، اجرای حجت الاسلام محمدی روحانی و مجری برنامه کودک تلویزیون بود که تلاش کرد تا با زبانی طنز گونه و خنده شادی همراه با اهدای جوایزی به کودکان، احکام و ابعاد مختلف نماز را به میهمانان معرفی کند.

اجرای سرودهای شاد کودکان و نوجوانان نیز لحظات دلنشینی را برای مهمانان کوچک پالایشگاه تهران رقم زد، سرودهایی که با ستایش خدا آغاز شد و با سرود ای ایران به پایان رسید.

هادی بادلی بخشدار کهریزک نیز دقایق پایانی برنامه پشت تریبون حاضر شد و گفت: مشکلات و معضلات جامعه را با همدلی و همکاری مسئولان حل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha