۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85085847
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای قضایی و انتظامی چهارمحال و بختیاری

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبر: 85085847
مهمترین خبرهای قضایی و انتظامی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا صدور قرار بازداشت برای مدیرعامل یک شرکت خصوصی و کشف احتکار ۱۶ میلیارد ریالی، از مهمترین اخبار حوزه قضایی و انتظامی چهارمحال و بختیاری در روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان، بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال وصول گزارشی در خصوص پرداخت تسهیلات ارزی بدون رعایت تشریفات قانونی به یک شرکت خصوصی در استان، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت و اقدامات نظارتی و بازرسی این مرجع با استقرار در شعبه انجام شد.

علی احمدی گفت: بازرسان این اداره کل با استقرار در یکی از بانک‌های استان با پرداخت تسهیلات ارزی پرداختی به میزان ۲۱ میلیون و ۳۸۵هزار و ۲۱۰ یورو به یک شرکت خصوصی مواجه شدند که با بررسی همه جانبه موضوع و کشف جرم و تخلف به لحاظ رعایت نشدن تشریفات قانونی برای کارکنان بانک مربوطه گزارش کیفری و تخلفات اداری تهیه و پس از رسیدگی منجر به صدور حکم محکومیت برای ۶ نفر از کارکنان بانک شد.

احمدی افزود: پیرامون عملکرد عوامل دخیل در موضوع گزارش اختصاصی تعقیب کیفری با موضوع عملیاتی نشدن تعهدات ارزی تنظیم و به مراجع قضایی ارسال شد که در پایان گزارش کیفری این مرجع و تحقیقات مرتبط صورت گرفته توسط یکی از دستگاه‌های نظارتی همکار، منجر به بازداشت مدیرعامل شرکت شد.

بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری گفت: این دستگاه نظارتی ضمن حمایت قاطع از مدیران و کارکنان قانونمند و ضابطه‌مند و دارای روحیه جهادی، کشف سوء جریان‌های مختلف در نظام اداری را با قوت در دستور کار داشته و با هر نوع فساد مقابله خواهد کرد.

احتکار ۱۶ میلیاردی ریالی مواد غذایی در شهرکرد کشف شد

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف احتکار ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال مواد غذایی در شهرکرد خبر داد و گفت: این مواد غذایی از یک انبار کشف و ضبط شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، سردار منوچهر امان‌اللهی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای طرح بازدید از انبارها و محل‌های دپوی کالا در سطح استان، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس اقتصادی استان از وجود یک انبار نگهداری کالای احتکاری در یکی از مناطق شهرکرد مطلع شدند.

وی گفت: ماموران برای بررسی‌های بیشتر به مکان مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل یک‌هزار و ۹۸۰ قلم مواد غذایی کشف کردند که پس از سیر مراحل قانونی تحویل انبار اموال تملیکی در استان شد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان این که براساس نظر کارشناسان، ارزش تقریبی کالای مکشوفه ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده، گفت: در این رابطه یک متهم نیز دستگیر شد.

وی با تاکید بر عزم همگانی در راستای مقابله با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: پلیس استان با تمام توان در صحنه حاضر است و با قاچاقچیان و اخلالگران در سیستم اقتصادی کشور برابر قانون برخورد می‌کند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته کشفیات کالای قاچاق در استان ۹۳ درصدی افزایش داشت و ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق در سال گذشته در استان ۲۳۰ میلیارد تومان ارزشگذاری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha