۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85085466
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر صهیونیست: کابینه نتانیاهو محکوم به فروپاشی است

تهران – ایرنا – یک نویسنده و تحلیلگر رژیم صهیونیستی گفت که کابینه ناتوان «بنیامین نتانیاهو» زیان های زیادی به جنبه های مختلف این رژیم وارد کرده و محکوم به فروپاشی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه «معاریو» در یادداشتی به قلم «ابراهیم گانور» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست نوشت: نیازی به پیگیری نظرسنجی ها نیست تا متوجه شویم کابینه راست افراطی به طور کامل در حال فروپاشی است، هر کسی از نظر عمومی «اسرائیلی ها» آگاه باشد این را به خوبی می داند و حتی در دالان های پشت پرده حزب لیکود و جریان راستگرا هم این واقعیت جاری است.

وی افزود: شاهد اظهار سرخوردگی روزافزون طرفداران نتانیاهو هستیم، همان کسانی که طی سالهای اخیر چشم بسته به دنبال او بودند، اما امروز برای آنها بسیار دشوار است که اقدامات ناکام نتانیاهو و کابینه وی را تایید کنند.

این نویسنده اسراییلی ادامه داد: بسیاری از آنها که اصلاح سیستم قضایی را تایید می کنند، از حزب لیکود و به دنبال منافع شخصی خود هستند، برخی دیگر هم دنبال انتقام از جناح چپ هستند. همچنین از اشکنار و لمبای باید نام برد که تصور می کردند اجرای این اصلاحات، تحقق بخش رویای حکمرانی مورد نظر آنها خواهد بود اما بیشترین تاییدکنندگان چنین اصلاحاتی را باید جماعت «حریدی» دانست که با اصل تساوی در مسوولیت حقوقی از ابتدا مخالف بوده اند. دسته دیگر نیز «اردوگاه مذهبی صهیونیستی» است که فکر می کنند، دادگاه عالی، این جماعت را از تحقق رویای موسوم به «اسرائیل بزرگ» بازمی دارد.

به باور نویسنده، «این ترکیب، کابینه شکست خورده ای درست کرد که اسرائیل تاکنون به خود ندیده؛ کابینه ای که می خواهد خود را فراتر از قانون قرار دهد، نیازهای واقعی و فوری اسرائیل را نادیده بگیرد و بر نیازهای نخست وزیر و اطرافیان وی تمرکز کند؛ کابینه ای که قول داده بود بر بهبود امنیت، هزینه های زندگی، مسکن و آموزش تمرکز کند، اما از روز نخست خود را مشغول یک ماراتن قانونگذاری کرد که ذاتش جنجالی بود و احساس وقوع یک کودتای سیستمی را ایجاد کرد.»

گانور اضافه کرد که نتانیاهو، لوین و روتمن فکر می‌کردند که این کودتا را با شتاب به انجام می رسانند، اما «اسرائیلی ها» دسته دسته برای دفع کودتا به خیابان آمدند و هر روز اعتراضات گسترده شد تا جایی که بسیاری از راست ها و حتی رای دهندگان جناح خودی و مذهبی های افراطی که در تشکیل کابینه سهم داشتند، نیز به آن پیوستند.

این نویسنده صهیونیست اذعان کرد: کابینه اکنون و پس از بیش از ۱۰۰ روز از عمر خود، آسیب جدی به توان بازدارندگی، اقتصاد و ساختار گروهی ما وارد کرده که زمان و تلاش زیادی برای احیای آن نیاز است. کابینه فقط دغدغه بقای خود را دارد و ما چیزی جز ضعف وزرا، کمبود امکانات، تشدید مشکلات و طرح اتهاماتی علیه کابینه قبلی مشاهده نمی کنیم.

وی افزود که اساساً نخست‌وزیری متفاوت از قبل می بینیم که کاملا مطیع «ایتامار بن گویر»و «بزالل اسموتریچ» وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی است و از اجرای بندهای اصلی برنامه لیکود در خصوص بسط سیطره بر دره اردن، اجرای تصمیم دیوان عالی مبنی بر تخلیه روستای «خان الاحمر» و اجرای طرح های شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن هراس دارد.

گانور تاکید کرد که نتیجه عملکرد کابینه شکست خورده نتانیاهو، لطمات جبران ناپذیری به حزب لیکود و جناح راست وارد کرد و می توان تخمین زد که در انتخابات آتی، رای دهندگان، حزب و نخست وزیری را انتخاب خواهند کرد که دارای اعتبار، پایداری و عملگرایی باشد و رژیم صهیونیستی را بالاتر از هر چیز و مصلحتی قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha