۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85085420
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن کالا از گمرکات کردستان صادر شد

سنندج- ایرنا- ناظر گمرکات کردستان گفت: یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۹۴ تن کالا در سال گذشته از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

خلیل حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه صادرات کالا از گمرک‌های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می شود، اظهار کرد: ۹۸۶ هزار و ۷۹۱ تن کالا به ارزش ۴۴۳ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار سال گذشته از گمرک سیرانبندبانه، سنندج و باشماق صادر شد.

وی به میزان صادرات کالاهای اظهارشده در سایرگمرکات کشور از مرزهای استان اشاره کرد و افزود: ۶۸۳ هزار و ۵۰۳ تن کالا به ارزش افزون بر ۳۹۸ میلیون و ۹۱۱ هزار دلار کالای اظهار شده سایرگمرکات کشور از گمرک باشماق مریوان و سیرانبند بانه صادر شد.

ناظر گمرکات کردستان اضافه کرد: در مجموع یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۹۴ تن کالا به ارزش ۸۴۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۸۹۳ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور طی سال ۱۴۰۱ صادر شده است.

حیدری با اعلام اینکه ۵۲ درصد اقلام صادراتی استان مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: کشورهای هدف صادرات محصولات استان هم شامل عراق، ترکیه و هند است

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید. گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha