۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85085409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین مذاکرات امنیتی کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85085409
نخستین مذاکرات امنیتی کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال

تهران- ایرنا - وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد کره جنوبی و ژاپن نخستین جلسه مشترک دیپلمات های ارشد و مقامات رسمی دفاعی خود را که آخرین بار در ماه مارس ۲۰۱۸ برگزار شده بود درمیانه افزایش نشانه‌های روابط دوجانبه میان این دو کشور برگزار کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، جلسه مشاوره سیاست ها در سطح عالی میان مقامات دفاعی و دیپلمات های کره جنوبی و ژاپن در پی توافق ماه گذشته یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن برای بازسازی روابط دو کشور که براثر برخی مناقشات تاریخی تیره و تار شده بود و در راستای تقویت همکاری امنیتی در برابر افزایش اقدامات تحریک آمیز کره شمالی برگزار شد.

جلسه ۲+۲ با حضور سئو مین جونگ دبیرکل امور آسیا و اقیانوسیه در وزارت امورخارجه، وو کیونگ سوک معاون دبیرکل سیاست های بین الملل در وزارت دفاع کره جنوبی به ترتیب با همتایان ژاپنی تاکاهیرو فوناکوشی و آتسوشی آندو برگزار شد.

در این جلسه دو طرف دیدگاه های خود درباره شرایط امنیتی اطراف شبه جزیره کره و سیاست های امنیتی و دفاعی در برابر تهدیدهای اتمی کره شمالی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. در این جلسه گفتگوهایی پیرامون همکاری امنیتی میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی نیز صورت گرفت.

رهبران دو کشور ماه گذشته در اجلاس توکیو توافق کردند تا کانال های گفتگوی دولتی را که از چندی پیش پیرامون مسائل تاریخی زمان استعمار ژاپن در میان سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ به سردی گراییده بود از سرگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha