۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1475
کد خبر: 85085284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توضیح عضو هیات رییسه مجلس درباره استیضاح وزیر صمت

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85085284
توضیح عضو هیات رییسه مجلس درباره استیضاح وزیر صمت

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه هیات رییسه مجلس گفته شد که استیضاح وزرای اقتصادی به خاطر شرایط اولویت دار کشور مورد بررسی قرار گیرد و از این رو استیضاح سه وزیر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در پاسخ به تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر بیان کرد که نسبت به رعایت نشدن عدالت در اعلام وصول استیضاح برخی وزرا اعتراض داشت.

نماینده مردم خمینی شهر با بیان اینکه طرح استیضاح برخی از وزیران چندین ماه است که مسکوت مانده و برخی دیگر کمتر از ۲۴ ساعت اعلام وصول می شود، اظهار داشت: گرانی خودرو و موضوعات اقتصادی مطالبه مردم است اما چندین بار استیضاح ضرغامی مطرح شده اما حتی هیات رئیسه این موارد را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع نداده است اما در استیضاح وزیر صمت آقای حاجی دلیگانی مصاحبه می کند که روز سه شنبه در دستور کار صحن قرار می گیرد.

نقدعلی این رفتار را برخورد دوگانه هیات رییسه با استیضاح وزیران دانست و خواستار توضیح رییس مجلس در این خصوص شد.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: من روز گذشته در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرکت کردم و مانند سایر اعضا حرف‌هایم را زدم و بعد از جلسه هم در پاسخ به سئال خبرنگار اعلام کردم که استیضاح مورد رسیدگی قرار گرفت.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه این استیضاح فقط از جانب وی طراحی نشده بود و دو نفر دیگر هم درخواست استیضاح را داشتند، این نکته را یادآور شد که درخواست وی اسفندماه ثبت شده بود.

حاجی دلیگانی همچنین با یادآوری اینکه وی مسئول ارجاع استیضاح‌ها به کمیسیون‌ها نیست و در هیات رییسه آقای دهنوی این کار را بر عهده دارد، گفت: در جلسه‌ هیات رئیسه نیز مطرح شد که استیضاح وزرای اقتصادی به خاطر شرایط اولویت‌دار کشور مورد بررسی قرار گیرد و استیضاح وزیر جهاد کشاورزی سه‌شنبه به کمیسیون ارجاع شود که خود دولت وزیر را تغییر داد. استیضاح وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم بنا بود سه‌شنبه ارجاع شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز گفت: طبق آیین‌نامه اگر 10 نفر از نمایندگان طرح استیضاح را امضا کنند، ما باید بلافاصله آن را به کمیسیون ارجاع دهیم و این حرف کاملاً درست است ولی به هرحال باید ثباتی هم در کار وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: جلسه روز گذشته هیأت رئیسه نیز فقط متمرکز به همین موضوعات بود و ما توجه به این موضوع داریم که آیین‌نامه را رعایت کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha