سند تپه تاریخی هگمتانه صادر می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستور صدور سند حدنگاری تپه تاریخی هگمتانه در استان همدان را با حفظ کاربری میراث فرهنگی صادر کرد.  

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، مالکیت تپه تاریخی هگمتانه به مساحت ۳۷ هکتار بر اساس دستور حسن بابایی از سوی شورای اداری ثبت اسناد و املاک استان همدان صادر شد تا مالکیت این اثر تاریخی با حفظ کاربری میراث فرهنگی تثبیت و از هرگونه تجاوز به این اراضی جلوگیری شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌های همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و کردستان با اشاره به اهمیت دستیابی به تصویری کلی در تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی، فعالیت هیأت‌های قانون تعیین تکلیف و قانون ساماندهی و لزوم همراهی جدی قضات و دبیران هیأت‌ها با اهداف کلان نظام و دستگاه قضایی برای تثبیت کامل مالکیت‌ها تاکید کرد.

سند حدنگاری تپه تاریخی هگمتانه صادر می‌شود

وی افزود: همزمان با برگزاری نشست‌های منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و بررسی آخرین وضعیت قراردادهای منعقده با شرکت‌های مشاور و بررسی موانع پیش رو، از امروز ۲۸ فروردین نخستین دوره آموزشی و هم‌اندیشی قضات و دبیران هیأت‌های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی نیز برای استان‌های تهران و البرز برگزار شد.

بابایی اضافه کرد: این دوره‌ها تا پایان اردیبهشت به صورت منطقه‌ای و برای حدود یکهزار نفر از قضات و دبیران این هیأت‌ها در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ایجاد وحدت رویه، تسریع در اقدامات، دقت و کاهش هزینه‌ها در راستای دستیابی کامل به اهداف قانون جامع حدنگار در بین هیأت‌های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha