۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۵۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85084666
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۵۳۲ آموزشگاه آزاد مهارتی جدید در گیلان مجوز گرفتند

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۵۴
کد خبر: 85084666
۵۳۲ آموزشگاه آزاد مهارتی جدید در گیلان مجوز گرفتند

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: سال گذشته برای راه‌اندازی ۵۳۲ آموزشگاه آزاد مهارتی در استان مجوز صادر شده‌است.

کاظم پورنصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت آموزشگاه های آزاد مهارتی تحت نظارت فنی و حرفه‌ای در استان اظهار کرد: مجوز راه‌اندازی به این آموزشگاه‌های آزاد با هدف مشارکت بخش خصوصی در ارایه آموزش‌های مهارتی و ارتقا سطح آن انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای ۲۰ شرکت تولیدی گیلان مجوز ایجاد مرکز آموزش بین‌کارگاهی و برای ۱۲ دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان نیز مجور مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با هدف توسعه مشارکت شرکای اجتماعی در ارائه آموزش‌های مهارتی صادر شده‌است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با تشریح فعالیت‌های این اداره کل در ارایه آموزش‌های مهارتی در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۳ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و خصوصی برای ۱۹ گروه هدف آموزشی ارایه شده‌است.

وی با بیان اینکه ارایه این آموزش‌ها در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۶۵ درصد افزایش یافت، اضافه کرد: آموزش‌ها در قالب دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان در استان گیلان داده می شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی و لزوم توجه خانواده ها نسبت به فراگیری این آموزشها توسط فرزندانشان اظهار کرد: آموزش های مهارتی در اشتغالزایی و رفع بیکاری نقش مهمی دارد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان دارای ۲۱ مرکز آموزشی دولتی و بیش از هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است، آموزش‌های مهارتی به متقاضیان در سه بخش دولتی مرکز ثابت و سیار شهری، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های بخش خصوصی به متقاضیان ارایه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha