پیش‌بینی کاهش ۱۰ درجه‌ای دمـای هوا در ۵ استان شرقی و جنوبی/ خطر آسیب به باغات و شکوفه‌ها

تهران- ایرنا- مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و احتمال آسیب به باغات و محصولات کشاورزی در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام مرکز اقلیم هواشناسی، امروز یکشنبه این شرایط در استان «خراسان شمالی»، فردا دوشنبه در استان‌های «خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، روز سه شنبه استان‌های «خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان» انتظار می‌رود.

برای روز چهارشنبه نیز در استان‌های «خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان» هشدار کاهش دما صادر شده است.

کاهش دما اثرات مخاطره آمیزی همچونی «آسیب به شکوفه‌ها و جوانه‌های درختان و محصولات سطح زمین» در پی دارد.

توصیه می‌شود نسبت به «تامین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، تخلیه سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دما، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و استفاده از جیره غذایی پر انرژی برای دام و طیور» اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha