۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85084612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 فرماندار ویژه سقز: اجرای طرح‌های پیشران زمینه‌ساز آبادانی و توسعه کردستان است

سنندج-ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: اجرای طرح‌های پیشران هم چون طلای قلقله سقز زمینه ساز آبادانی و توسعه منطقه است.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز یکشنبه در جریان دیدار مجری، مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت طلای کردستان، بر تسریع عملیات احداث سایت کارخانه طلای سقز تاکید و اظهار کرد: پروژه طلای قلقله سقز از طرح‌های پیشران توسعه استان است که در توسعه اقتصادی منطقه نقش مهمی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های پیشران توسعه، افزود: طرح‌های صنعتی و پیشران توسعه مانند ذوب آهن اصفهان، مس کرمان و فولاد بناب، زمینه ساز توسعه و آبادانی بوده‌اند و طرح طلای سقز هم، از این دایره خارج نخواهد بود.

فرماندار ویژه سقز به انتقال دفتر شرکت طلای کردستان از سنندج به سقز اشاره کرد و گفت: انتظارمی‌رود همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان با این شرکت تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

عملیات ساخت کارخانه استحصال طلا در سقز توسط زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری هلدینگ شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان با دستور رییس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس، سال گذشته آغاز شد و عملیات خاکبرداری و احداث کارخانه در محل، در حال اجراست.

محصول تولیدی این کارخانه، شمش طلا خواهد بود و سالانه ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا از آن برداشت خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha