۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85084532
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد کودکان کار در مشهد اتباع خارجی هستند

۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85084532
 ۸۰ درصد کودکان کار در مشهد اتباع خارجی هستند

مشهد- ایرنا- معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: حدود ۸۰ درصد از کودکان کار شناسایی شده در کلانشهر مشهد اتباع خارجی هستند.

نیره عابدین‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که حدود ۷۵ درصد از کودکان کار اتباع خارجی در مشهد، اتباع غیر مجاز هستند.

وی بیان کرد: هزار و ۴۰۰ کودک کار طی ۲ سال گذشته در معابر مشهد در جریان اجرای طرح "سایبان مهر" شناسایی شده‌اند.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد خاطر نشان کرد: ساماندهی و ارائه خدمات به کودکان کار اتباع غیرمجاز با سختی و مشکلات زیادی همراه است، به واسطه غیرمجاز بودن این اتباع نمی توان صورت مساله را حذف کرد.

وی افزود: انسانیت حکم می کند مشکلات این کودکان نیز بررسی و رفع شوند، لذا برای ساماندهی آنها از ظرفیت شبکه خیران استفاده می شود.

عابدین زاده گفت: در جریان اجرای طرح "سایبان مهر" به منظور ساماندهی کودکان کار دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای مردمی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی کودکان کار، این افراد به مرکز غربالگری اعزام و پس از بررسی وضعیت آنها و مشکل خانوادگی شان، تصمیم گیری برای برگشت آنها به خانواده ها و یا بهزیستی انجام می شود.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه اولویت برگشت کودکان کار به خانواده است، افزود: اگر برگشت کودک مخاطره ای برای وی نداشته باشد، وضعیت خانواده بررسی و مشکل آنها برای ممانعت از کارکردن کودک با اقداماتی نظیر یافتن شغل برای یکی از اعضای موثر خانواده، درمان اعتیاد والدین و غیره رفع می شود تا کودک در فرایند آموزش و ادامه تحصیل قرار گیرد.

وی بیان داشت: پس از تحویل کودکان به خانواده، تیم مددکاری برای کودک پرونده شخصیت تشکیل می دهد و با ارتباط‌ گیری با خانواده، اقدامات مشاوره ای و مددکاری و همچنین آگاه سازی خانواده از مخاطرات کار کودکان و اهمیت آموزش انجام می شود.

جمع آوری کودکان کار در کلانشهر مشهد به همت استانداری، اداره کل دادگستری‌ و اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی و با همکاری شهرداری مشهد و فرماندهی انتظامی این شهرستان از آبان ۱۳۹۹ آغاز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha