۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85084249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام اطلاعاتی دولت ترامپ: متهم افشای اطلاعات فوق سری همدستان نظامی و اطلاعاتی دارد

تهران- ایرنا- یکی از مقام‌های اطلاعاتی دولت سابق آمریکا تصریح کرد که فرد دستگیر شده به اتهام افشای اسناد فوق سری سیا و پنتاگون همدستانی در وزارت دفاع و تشکیلات اطلاعاتی این کشور دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای روزنامه نیویورک پست دیشب (۲۶ فروردین) به نقل از یکی از مقام های ارشد اطلاعاتی دولت ترامپ نوشت که جک تیشیرا متهم افشای اسناد محرمانه سیا و پنتاگون نمی توانسته تنها عامل افشای این اسناد باشد و دستگیری وی اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر یک عملیات گسترده نفوذ اطلاعاتی است.

کش پاتل (Kash Patel) معاون مدیر اطلاعات ملی دولت پیشین آمریکا گفت که محال است یک افسر دون پایه متخصص فن آوری اطلاعات گارد ملی هوایی بتواند به این حجم از اطلاعات بسیار حساس دسترسی داشته باشد.

وی گفت: شما متخصص ارشد فن آوری اطلاعات (در پنتاگون) هم که باشید به اسناد طبقه بندی شده دسترسی نخواهید داشت. اصلاً نیازی نیست که متخصصان فن آوری اطلاعات از محتوای اسناد آگاهی داشته باشند. شغل آنان ایجاد سامانه های امن اطلاعات است تا جلوی هر گونه نشت آنها را بگیرد.

وی با اشاره به نقشه های لو رفته ارتش اوکراین گفت: این اطلاعات به شدت حساس هستند. حتی ۹۹ درصد افراد دارای مجوز دسترسی به اسناد فوق سری، به این گونه اطلاعات دسترسی ندارند.

پاتل گفت که «یک ثانیه» هم باور نمی کند که فرد متهم به تنهایی این عملیات را انجام داده باشد.

به گفته وی، به نظر می آید که لو رفتن پر سر و صدای این اطلاعات مشابه اقدام جولیان آسانژ (بنیانگذار ویکی لیکس) در افشای اسناد محرمانه دولت آمریکا باشد.

پاتل گفت: نحوه تهیه و انتشار این اسناد دال بر بهره برداری از روش های خاص انتشار غیرقانونی اطلاعات طبقه بندی شده است.

این مقام پیشین اطلاعاتی گفت که تیشیرا «برای انتشار این اطلاعات قطعاً با دیگر کارکنان وزارت دفاع و یا تشکیلات اطلاعاتی همکاری کرده» و دستگیری او به قصد «سرپوش گذاشتن» بر این موضوع بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha