۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85084209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند ۴۸ هکتار از زمین‌های  بستر رودخانه کرج به نام دولت صادر شد

اسلامشهر - ایرنا - سرپرست امور منابع آب اسلامشهر گفت: با تلاش و پیگیری کارشناسان این امور و همکاری دفتر حقوقی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان، طی سال گذشته، سند مالکیت ۴۸ هکتار از زمین‌های بستر رودخانه کرج در محدوده بالادست اتوبان تهران ساوه به نام دولت صادر شد.

به گزارش ایرنا از خبر روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، فرهاد اکبرپور اظهار داشت: در نتیجه تلاش های انجام شده طی سال گذشته به منظور تثبیت مالکیت زمین های بستر رودخانه ها برای اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده با پیگیری کارشناسان حقوقی فنی و همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک، مالکیت بیش از ۴۸ هکتار از زمین های بستر رودخانه کرج با دریافت سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی شرکت آب منطقه ای تهران تثبیت شد.

وی خاطرنشان کرد: با دریافت سند مالکیت برای زمین های بستر مجاری آب های سطحی اساسا با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای تهران)، هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: امور آب اسلامشهر در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

انسداد ۴ حلقه چاه آب غیرمجاز در رباط کریم

سند ۴۸ هکتار از زمین‌های  بستر رودخانه کرج به نام دولت صادر شد

مدیر امور منابع آب شهرستان رباط کریم نیز از انسداد چهار حلقه چاه آب غیرمجاز طی هفته گذشته در روستای نجم آباد از توابع این شهرستان خبر داد.

جواد غفاری افزود: با تلاش واحد بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی چهار حلقه چاه آب غیرمجاز در مجموع با دبی ۰.۳ لیتر بر ثانیه و عمق ۱۷۰ متر پر و مسدود شد.

وی اظهار داشت: با انسداد این چهار حلقه چاه غیرمجاز در مجموع از خروج حدودا ۶ هزار متر مکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی در حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.

غفاری با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی این امور حفاظت و حراست از منابع آبی است، هشدار داد: با هرگونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران با وسعتی درحدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استـان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود و دارای جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و حوزه عملکرد آن شامل کل استـان تهران وحوزه آبریز سـد لار در استان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد، تهران - کرج، ورامین، دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha