۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85084138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار هواشناسی درباره وزش باد و کاهش دما در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا تا ۱۰ درجه در این استان هشدار داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز یکشنبه گفت: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک برای عصر امروز و فردا در استان قابل پیش‌بینی است که در برخی نقاط کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به دنبال دارد و در این زمینه هشدار سطح زرد صادر شد.

جواد نخعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شدت وزش باد احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای، خسارت به درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های جوان، آسیب به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

وی گفت: خودداری از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی، اطمینان از استحکام سازه‌ها و پرهیز از رفتن به فضای باز به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های خاص در این مدت توصیه می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: کاهش محسوس دمای هوا و تشدید سرما نیز از فردا تا چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شد.

وی گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، کاهش دما از ۲ روز گذشته آغاز شد و امروز و امشب به طور موقت دما افزایش می‌یابد.

نخعی اظهار داشت: از فردا تا چهارشنبه کاهش دما محسوس است به ویژه از ظهر دوشنبه تا صبح سه‌شنبه دما پنج تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت و هشدار سطح نارنجی کشاورزی برای سرمای دیررس بهاره صادر شد.

وی گفت: صبح سه‌شنبه کمینه دمای هوا در شهرستان‌های قاینات و سربیشه به صفر درجه سلسیوس و شرایط به وقوع یخبندان خواهد رسید در مناطق سردسیر زیرکوه، درمیان و بیرجند هم احتمال سرما و یخبندان وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به کشاورزان و باغداران توصیه کرد که اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود انجام دهند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای پنج درجه سردترین و دهسلم با بیشینه دمای ۳۴ درجه گرمترین نقاط استان بودند تغییرات دما در مرکز استان هم بین ۶ و ۲۶ درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha