استاندار: نخبگان برای توسه مازندران پای کار بیایند

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: نخبگان علمی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و تولید برای توسعه استان پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور عصر شنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در ساری افزود: باید برای رفع مشکلات استان نگاه راهبردی داشته باشیم و به جای تصدی گری باید موانع را از پیش پای فعالان اقتصادی برداریم.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ نادرست برخی دستگاه های دولتی در فراری دادن سرمایه گذاری با نظارت ویژه و افزایش بازرسی ها در استان برچیده می شود.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: از بوسیدن دست سرمایه گذار برای حضور در استان به هیچ عنوان خجالت زده نمی شویم چراکه اولویت اصلی دولت در استان رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: هر سرمایه گذاری که به استان آمد باید برای آن وقت بگذاریم و اولویت تمامی مسوولان باید حمایت از فعالان اقتصادی باشد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد: جذب سرمایه گذار یک هنر است و باید در وهله اول کارکنان دولت در نقاط مختلف استان آموزش درست حمایت از فعالان اقتصادی را فرا بگیرند.

وی بیان کرد: از این به بعد با کارکنان دولت که نسبت به جذب سرمایه گذار بی تفاوت هستند و یا درک درستی از این موضوع نداشته باشند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

استاندار مازندران تاکید کرد: مسوولان باید از تمامی ظرفیت ها و نخبگان برای جذب سرمایه گذار استفاده کنند؛ جوانان نخبه ای در استان داریم که حیف است از دیدگاه این عزیزان استفاده نشود.

حسینی پور افزود: به هیچ عنوان نمی پذیریم که فعال اقتصادی پشت در کارمندان دولت منتظر وقت برای صحبت باشد و برخی از این کارکنان دولت با کارشکنی هایی که انجام می دهند، رشد اقتصادی مازندران را متوقف کردند که این رویه برچیده خواهد شد.

استاندار مازندران، مانع‌تراشی برای سرمایه‌گذار و همکاری نکردن برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با بخش خصوصی را مهم‌ترین و پاشنه آشیل توسعه این استان ذکر کرد.

مقام عالی دولت در مازندران، تقویت بخش خصوصی را از رویکردها و سیاست های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بدون شک برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم‌سو با سیاست های دولت مردمی سیزدهم، به‌دنبال تقویت بخش خصوصی هستیم تا در بخش های مختلف استان سرمایه گذاری های بیشتری صورت گیرد.

حسینی پور افزود: در نظر داریم با محوری کردن بخش خصوصی، شاهد ایفای نقش بیشتر آنان در بسیاری از سرفصل های حوره اقتصادی مازندران باشیم.

استاندار مازندران با عنوان اینکه دولت به‌دنبال کاهش تصدی گری است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، تصمیمات مطلوبی اتخاذ و مقرر شد برای سال جاری نیز از مصوبات جلسات نسبت به تهیه گزارش تحلیلی برای سال آینده اقدام شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این‌که ‌اتاق بازرگانی باید هم‌سو و هم‌پای دولت باشد، ادامه داد: سیاست اصلی دولت تقویت ارتباط با کشورها همسایه حوزه دریای خزر و همچنین شانگهای است و اتاق بازرگانی استان با بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود، در راستای توسعه مناسبات تجاری و اقتصاری اهتمام بیشتری داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha