نماینده ولی فقیه در استان: فقدان ادارات شهرستانی در سمنان عامل برخی مشکلات مردم است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه مسایل مرکز استان نباید به دلیل استقرار ادارات کل در سمنان در حاشیه قرار بگیرد، افزود: نبود ادارات شهرستانی، به ویژه در برخی دستگاه‌های نظارتی و تاثیرگذار، یکی از مشکلات مرکز استان است که دود آن به چشم مردم می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز شنبه در دیدار مسئولان و مدیران شهرستان سمنان با حضور نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای تامین شهرستان سمنان، با یادآوری وجود نیروی انسانی مجرب و خلاق در شهرستان سمنان، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید زمینه حضور نخبگان در بخش‌های مختلف را فراهم کنند.

وی افزود: یکی از سریعترین راه‌ها برای رسیدن به خدا خدمت به مردم است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه خداوند محب و عاشق بندگان خود است و با ابراز خرسندی از دغدغه‌مند بودن مسئولان شهرستان نسبت به مشکلات مردم، تصریح کرد: ایجاد انسجام و هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها برای حل مسایل مردم یکی از ضرورت‌های مدیریتی است و ارکان مدیریتی شهرستان سمنان باید از ظرفیت‌های یکدیگر به نفع مردم بهره بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در کنار موضوعات اقتصادی گفت: تشکیل شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان سمنان یکی از مواردی است که باید نسبت به آن تسریع شود.

آب و جمعیت، ۲ دغدغه‌ای که باید جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان بحران آب را مهمترین مشکل شهرستان سمنان دانست و گفت: اگر تمام مسئولان شهرستان، مطالبه گران، مردم و رسانه‌ها مساله بحران آب را بطور جدی پیگیری کنند و شاهد انسجام تمام گروه‌ها در این خصوص باشیم، در حل مساله آب تسریع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با ابراز نگرانی از پایین بودن نرخ فرزندآوری و رشد جمعیت در مرکز استان در مقایسه با سایر نقاط کشور، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید زیرساخت‌های ازدواج و فرزندآوری در حوزه شهرستان سمنان را فراهم کنند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر نظارت و کنترل مستمر بخش‌های مختلف شهرستان گفت: فرآیند بازرسی از ادارات و یا مراکز اقتصادی باید به گونه ای باشد که نفس عمل بازرسی محقق شود و اجرای بازرسی و نظارت باید به گونه ای باشد که نفعی برای مردم داشته باشد و مورد رضایت خداوند نیز قرار گیرد.

امام جمعه سمنان با تقدیر از اقدامات اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان در ترویج فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: مرکز استان نیازمند احداث یک مرکز یا مجتمع قرآنی است که این موضوع نیز باید در جریان سفر آتی رییس‌جمهور در دستور کار قرار بگیرد.

در این دیدار عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، محمد بهرامی فرماندار سمنان و علی همتی رییس شورای اسلامی شهر سمنان به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها پرداختند که شناسایی و بکارگیری نیروی انسانی مجرب در بخش‌های مختلف شهرستان، تلاش مستمر و هماهنگی بیشتر برای حل مساله آب، برنامه‌ریزی برای نظارت مستمر بر بازارها و فرآیند توزیع کالا، تسریع در فراهم کردن زیرساخت‌های پروژه‌های اقدام ملی مسکن و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های متولی در این زمینه و برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر برای برگزاری شایسته کنگره سه هزار شهید استان سمنان در سال آینده، از مهمترین مباحث بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha