۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85083452
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون فنی مرکز بهداشت استان: کرونا در یزد شیب نزولی دارد

یزد- ایرنا- معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: با وجود افزایش شهرهای قرمز کرونایی در این استان از ۲ به سه مورد، شیب ابتلا به این ویروس در استان، نزولی است.

دکتر "مسعود شریفی" روز شنبه به ایرنا گفت: شهرستان ابرکوه بعنوان شهر جدید قرمز کرونایی به تازگی به جمع ۲ شهرستان خاتم و مروست که پیش از این قرمز بودند، پیوست؛ همچنین شهرستان میبد در وضعیت نارنجی، شهرستان های اردکان، بافق، تفت، یزد و مهریز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اشکذر و بهاباد در وضعیت آبی هستند.

وی در مورد علت افزایش شهرهای قرمز استان با وجود شیب نزولی کرونا، اظهار داشت: رنگ بندی های اعلامی بر اساس آمار ۲ هفته گذشته بوده است و از این رو شرایط فعلی استان با شرایط ۲ هفته قبل، متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن موارد بستری و سرپایی در استان کاهش و آمار فوتی ها نیز به نصف رسیده است، تصریح کرد: یزد، قله خیز کرونا را پشت سر گذاشته و شیب نزولی هر چند ضعیف را دنبال می کنیم.

کمتر از ۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان دز یادآور را تزریق کردند که باعث کاهش ایمنی می شوددکتر شریفی ادامه داد: در ۱۲ تا ۱۸ فروردین ماه، ۱۲۰ نفر بستری ابتلای قطعی به کرونا در استان ثبت شد که این رقم در فرجه زمانی ۱۹ تا ۲۵ همین ماه به ۸۸ نفر کاهش یافت؛ موارد مثبت سرپایی نیز از ۵۴ نفر در ۱۲ تا ۱۸ فروردین به ۳۴ نفر در هفته بعد از ان رسید.

وی از احتمال مجدد خیز موج جدید در صورت عدم توجه به دستورات بهداشتی خبر داد و یادآور شد: دلیل خیز اخیر کرونا کاهش ایمنی عمومی نسبت به ویروس به رغم تزریق خوب نوبت اول و دوم واکسن و تزریق نسبتا خوب دز سوم، بی‌توجهی به دز یادآور بوده است.

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت یزد، کمتر از ۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان دز یادآور را تزریق کردند که باعث کاهش ایمنی می شود.

شریفی، علت دوم خیز اخیر کرونا را کاهش محدودیت های کرونایی و عدم استفاده از ماسک اعلام کرد که موجب انتقال بیماری می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha