۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85083367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۷۹ فروشگاه خراسان جنوبی به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و ۷۹ فروشگاه زنجیره‌ای و خُرد در این استان به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند.

غلامرضا اشرفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز اجرای این طرح در سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۳۲۴ خانوار از مجموع خانوارهای یارانه‌بگیر مشمول استان با کارت الکترونیکی خرید کردند.

وی اظهار داشت: مرغ و روغن بیشترین کالای خریداری شده توسط این خانوارها در طرح کالابرگ الکترونیکی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعداد تراکنش انجام شده در این مدت را ۲ هزار و ۴۲۲ تراکنش اعلام کرد و گفت: اکنون ترمینال‌های فعال (دستگاه‌های کارتخوان) در استان ۵۸ هزار و ۷۱۶ مورد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

وی با یادآوری اینکه استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای مردم اختیاری است افزود: به موجب این طرح امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر،‌ پنیر، قند و شکر، ماکارانی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ تا سقف مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی فراهم شده است.

اشرفی تعداد خانوارهای یارانه‌بگیر در خراسان جنوبی را ۲۴۴ هزار و ۳۱۳ خانوار ذکر کرد و گفت: ۱۴۳ هزار و ۶۸۶ خانوار شهری و ۱۰۰ هزار و ۶۲۷ خانوار روستایی یارانه‌بگیر در استان می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیکی (اختیاری) برای خرید کالاهای مورد نظر استفاده کنند.

وی جلوگیری از احتکار کالا، تامین امنیت غذایی و سلامت خانوارها را از مزایای این طرح برشمرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی متولی تامین کالاهای مورد نظر است.

طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت ملی در سراسر کشور اجرا و در قالب این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ می‌شود که می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha