درآمدهای مالیاتی خراسان رضوی ۵۷ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت:میزان وصول درآمدهای مالیاتی استان طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۵۷ درصد افزایش دارد.

احمدرضا مدبرنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی سال گذشته بیش از ۱۴۳ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان وصول شده است.

وی ادامه داد: میزان وصول درآمد مالیاتی در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی با بیان این که ۹۵ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می شود اظهار کرد:با پیگیری‌های انجام شده از محل پرونده‌های ملی افزون بر ۴۵ هزار میلیارد ریال برای استان در دولت سیزدهم طی سال گذشته وصول شده است.

مدبرنیا افزود: در پی تشکیل اداره مبارزه با پولشویی، فرار مالیاتی و رصد میدانی طی سال گذشته از محل مبارزه با فرار مالیاتی و دستیابی به منابع جدید شاهد افزایش وصول مالیات در استان هستیم.

درآمد دولت شامل وجوه مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود و از آن جمله می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha