نونواری کارگاه‌های مهارتی مازندران با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور

ساری- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران برای تجهیز کارگاه‌های مهارتی استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین درویشی روز شنبه در نشست خبری در ساری افزود: میزان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور برای فنی و حرفه‌ای مازندران ۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: برای ایجاد رشته‌های جدید مهارت آموزشی ۹۰ مورد به رشته های استان اضافه شده است که جزو به‌روزترین‌ها در شاخص های فنی و حرفه‌ای هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به وضعیت مطلوب آموزش مهارتی در استان، گفت: ۷۳ درصد آموزش دیدگان مهارتی در استان منجر به اشتغال شد.

درویشی اضافه کرد: پارسال از ۱۳هزار و ۶۰۰ مازندرانی که فرصت شغلی داشتند از آموزش های مهارتی این نهاد برخوردار شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۱ هزار نفر زمینه اشتغال برای آنها فراهم‌شده‌است که ۷۳ درصد مشغول به کار شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: این نهاد توانمندسازی نیروهای جامعه در قالب ۱۹ گروه را برعهده دارد که در بخش پیشگیری، اصلاح و آینده پژوهی فعالیت‌های خود را انجام داده است.

وی با بیان این که، با توجه به این‌که مشاغلی که در جامعه وجود دارد طول عمر بالایی ندارند، باید مشاغل نو را شناسایی و ایجاد کنیم، تصریح کرد: برای این منظور شناسایی تقاضا و نیاز جامعه مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اعلام کرد: امروز جامعه با ابرچالش بیکاری گرفتار بوده و برای ایجاد اشتغال به آموزش نیاز است که در صورت ترویج فرهنگ مهارت آموزی در آموزش و پرورش به طور حتم بخش عمده‌ای از مشکلات رفع خواهد شد

درویشی خاطر نشان کرد: نهضت مهارت آموزی مطابق با گام دوم انقلاب در استان در دستور کار است.

وی به دستور پارسال دولت برای صدور مجوز سه‌روزه برای فعالیت واحدهای کسب ‌وکار اشاره کرد و گفت که در آموزش فنی و حرفه ای مازندران مجوزها یک تا سه روزه اعطا می شود که این امر باعث ‌شد که آموزشگاه های آزاد استان از۷۵۰ به یک هزار و ۷۲۱ آموزشگاه افزایش یافته است و حدود چهار هزار مربی را در اختیار دارند.

به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با در اختیار داشتن ۲۰ آموزشگاه دولتی با ۲۰۰ مربی و ۱۷۶کارگاه فعال و یک هزار و ۷۲۱ آموزشگاه غیردولتی خدمات آموزش حرفه ای را ارائه می کند.

نونواری کارگاه‌های مهارتی مازندران با تخصیص مصوبات سفر رئیس جمهور

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha