پیوند حکمت متعالیه و جامعه شناسی از دغدغه‌های مهم افروغ بود

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی با تسلیت درگذشت دکتر عماد افروغ استاد دانشگاه و فعال اجتماعی نوشت: ایشان شخصیتی علمی، محققی خوش سخن و خوش قلم بود که عمرش را در کسب و ترویج معرفت صرف کرد. پیوند حکمت متعالیه و جامعه شناسی از دغدغه‌های مهم او به شمار می‌آمد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در این پیام درگذشت تاسف بار دکتر عماد افروغ استاد دانشگاه و فعال اجتماعی را به خانواده، شاگردان و دوستان وی تسلیت گفت.

خسروپناه در این پیام افزود: وی فردی انقلابی و معتقد به نظام اسلامی بود و در عین حال آرمان‌گرایی حداکثری، او را شخصیتی منتقد ساخت.

افروغ استاد مبرز جامعه شناسی، عدالت پژوه دغدغه مند، منتقد متعهد بود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در پیامی در گذشت دکتر عماد افروغ را تسلیت گفت.

رستمی در این پیام نوشت: درگذشت استاد مبرز جامعه شناسی، عدالت پژوه دغدغه مند، منتقد متعهد جناب آقای دکتر عماد افروغ، جامعه دانشگاهی و اندیشه‌ورزان علوم انسانی را سوگوار کرد. برای او که عمر پرثمر علمی‌اش در تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و جمع بین عدالت و آزادی گذاشت، غفران و رحمت الهی و برای خانواده محترم، شاگردان و علاقمندانشان صبر جزیل از خداوند متعال خواستارم.

به گزارش ایرنا، «عماد افروغ» از اساتید مطرح جامعه‌شناسی بود که در مجلس هفتم نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت. وی در این دوره رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود.

افروغ متولد ۱۳۳۶ شیراز، دکترای جامعه‌شناسی داشت و در سال ۷۳ به عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری شناخته شد. وی از سال ۱۳۷۶ به مدت ۶ سال عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود و از سال ۸۲ نیز فعالیت خود را در هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز کرد و مدیریت گروه علم و دین این پژوهشگاه و عضویت در شورای فرهنگ عمومی از آخرین مسئولیت‌های وی بود. این استاد صاحب‌نام دانشگاه، کتاب و مقالات متعددی نوشته است که عاشورا و رهایی، هویت ایرانی در گذر تاریخ، فضا و جامعه و دیالکتیک و تفاوت چند عنوان از این کتاب‌هاست.

به گزارش ایرنا، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد: مراسم وداع با پیکر عماد افروغ ساعت ۹ صبح امروز از دانشگاه تهران برگزار می‌شود. سپس پیکر آن مرحوم در صحن مصطفی خمینی حرم مطهر امام (ره) خاکسپاری خواهد شد.

عماد افروغ بامداد جمعه ۲۵ فروردین به علت عوارض ناشی از بیماری درگذشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha