۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۵۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85082955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید از پیشرفت در حل دیپلماتیک جنگ یمن استقبال کرد

تهران- ایرنا- رویترز بامداد شنبه گزارش داد که مشاوران ارشد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از پیشرفت در حل جنگ یمن استقبال کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گف که برت مک‌گورک مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه و تیم لندرکینگ نماینده آمریکا در امور یمن روز پنجشنبه و جمعه در عربستان دیدارهایی با مقام‌های سعودی برگزار کردند.

واتسون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رایزنی‌ها بر پیشرفت‌های حیاتی حاصل شده در حل دیپلماتیک مناقشه یمن که بایدن مدتهاست آن را در اولویت قرار داده است، متمرکز بود.

وی افزود: طرف آمریکایی بر حمایت‌ها برای دفاع از عربستان سعودی در برابر تهدیدهای یمن و کشورهای دیگر تاکید کرد.

آموس هاچستاین نماینده آمریکا در امور انرژی نیز در سفر به عربستان با عبدالعزیر بن سلمان وزیر انرژی سعودی دیدار کرد اما کاخ سفید جزئیات این دیدار را منتشر نکرد.

با سرعت گرفتن مذاکرات صلح بین فرستادگان عربستان سعودی و انصارالله یمن (حوثی‌ها)، آزادی و مبادله صدها زندانی توسط دو طرف مناقشه یمن آغاز شده است که می‌تواند اقدامی قابل توجه برای اعتمادسازی بین طرفین باشد.

طرف‌های درگیر در مذاکرات ماه گذشته در سوئیس توافق کردند که ۸۸۷ زندانی را آزاد کنند و بار دیگر در ماه «می‌» برای گفت‌وگو درباره آزادی زندانیان بیشتر، با یکدیگر ملاقات کنند.

https://www.dailymail.co.uk/wires/reuters/article-۱۱۹۷۵۰۱۳/White-House-hails-Yemen-steps-meeting-Saudi-crown-prince.html

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha