۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۲۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85082945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراین: هیچ صلحی را بدون بازگشت سرزمین‌هایمان، نمی‌پذیریم

تهران- ایرنا- دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد، کی‌یف هیچ طرح صلحی را که شامل بازگشت حاکمیت این کشور بر سرزمین‌هایش نباشد، نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا، کولبا جمعه در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت «تا زمانی جنگ علیه مردم ما ادامه دارد» اوکراین خود را به هیچ جدول زمانی برای پایان جنگ متعهد نخواهد کرد.

وزیر خارجه اوکراین در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: اگر ناتو در جلسه آتی سران خود در ویلنیوس لیتوانی برای یکصد و سی‌امین بار صرفا بر سیاست درهای باز در قبال اوکراین تاکید کند، این برای ما قابل قبول نخواهد بود.

وی افزود: اگر آنها چند گام مثبت برای تعمیق همکاری ما با ناتو پیشنهاد بدهند و در عین حال گامی برای عضویت اوکراین برندارند، این مساله برای ما قابل قبول نیست.

ولودیمیر زلنسکی در ماه سپتامبر گفت که کی‌یف خواستار عضویت سریع در ناتو است. اما ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر سیاست درهای باز در قبال کی‌یف اظهار کرد که این پیمان نظامی بر کمک به اوکراین برای دفاع از خود تمرکز دارد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پیشتر هشدار داده بود که مسکو این مساله را از نزدیک رصد می‌کند و یادآوری کرد که گرایش اوکراین برای عضویت در ناتو یکی از دلایل جنگ در آن کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha