۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85082477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نابودی رژیم جعلی، شعاری که از زبان هنرمندان جنوب‌شرق تهران بیان شد

قرچک - ایرنا - در کنار سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ براسرائیل راهپیمایی روز جهانی قدس مردم جنوب‌شرق تهران، جمع زیادی از هنرمندان و قشرهای مختلف با زبان‌های هنر، طنز و ساخت ماکت نابودی رژیم جعلی صهیونیست را فریاد زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران در حالی با حضور پرشور، حماسی و حداکثری مردم این بخش از استان تهران برگزار شد که اغلب این مردم روزه دار، با سردادن شعارهای ضد استکبای، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از رژیم کودک کش و غاصب صهیونیست ابراز داشته و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

در کنار شعارهای معمول راهپیمایی روز قدس ولی صحنه‌های به یادماندنی از ابتکارات جوانان و نوجوانان به چشم می‌خورد که بدون کلام، نفرت مردم را از این رژیم جعلی به نمایش می‌گذاشت.

هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان قرچک روز جمعه با استقرار در مقابل مصلای نماز جمعه، با ترسیم تصاویری از قدس شریف، فلسطین، بیت المقدس و مقاومت مردم، گوشه‌ای از واقعیت‌های جهان اسلام را با زبان هنر به تصویر کشیدند و هنرمندان خطاط این شهرستان نیز با حضور در غرفه‌های تعیین شده، برای علاقمندان شعارهای انقلابی را با هنر خود نوشته و در اختیار آنان قرار دادند.

غرفه کودک و نوجوان آموزش و پرورش قرچک نیز در طول مسیر با استقرار ایستگاه نقاشی، کاربرگ‌هایی با موضوع فلسطین در اختیار آنان قرار داده بود تا دانش‌آموزان و کودکان با رنگ کردن تصاویر، خشم و انزجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل به تصویر بکشند. جمعی از بانوان محجبه قرچک نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار حفظ حجاب و عفاف از سوی دختران و زنان ایران اسلامی شدند.

بنر ثبت دلنوشته‌های مردم برای ملت مظلوم فلسطین دیگر اقدامی بود که توسط شهرداری قرچک در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس نصب شده بود تا مردم حرف‌های خود را در حمایت از مردم فلسطین بر روی آن درج کنند.

دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قرچک با همراهی دادستان در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس میز خدمت تشکیل داده و به درخواست‌های مردم رسیدگی کردند در شهرستان ورامین نیز جمع زیادی از دانش‌آموزان با ساختن آدمک‌های مسئولان رژیم جعلی صهیونیست و حمل تابوت مرگ اسرائیل، حمایت خود را از کودکان مظلوم فلسطین اعلام کردند.

هنرمندان تئاتر خیابانی شهرستان پاکدشت نیز در بخشی از مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس، گوشه‌هایی از مقاومت مردم مظلوم فلسطین را با زبان هنر به نمایش گذاشتند. شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.

دانش‌آموزان ورامینی نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را یادآوی کردند

شماری از دانش‌آموزان مدارس ورامین تابوتی که بر روی آن نماد رژیم جعلی اسرائیل نقاشی شده بود را بر دوش خود حمل کردند تا تحقق وعده رهبر معظم انقلاب که نشأت گرفته از وعده خداوند متعال در نابودی رژیم کودک کش اسرائیل است را یادآوری کنند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس مردم ورامین همزمان با سراسر کشور در حمایت ازمردم مظلوم فلسطین و با حضور پر شور مردم همیشه در صحنه این شهرستان برگزار شد.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم روزه دار ورامین از ساعات ۱۰ روز جمعه با اجتماع در میدان امام حسین(ع)، خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر از دفاع از مردم مظلوم فلسطین و تمامی مظلومان عالم آماده کردند تا جهانیان بدانند که این مردم نه فقط در ۱۵ خرداد سال ۴۲ که در تمامی عرصه‌ها کفن‌پوش آماده دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقابله با کفر و استکبار هستند.

راهپیمایان باسردادن شعارهای ضد استکباری، انزجار خود را از هرگونه ظلم و ستم اعلام و ظلم ستیزی مردم ایران اسلامی را فریاد زده و اعلام داشتند تا نابودی کامل رژیم کودک‌کش اسرائیل دست از مقابله با آن بر نمی‌دارند.

تعدادی از جوانان ورامینی همچون پدران خود که در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در حمایت از مرجعیت خون خود را در پل باقرآباد تقدیم اسلام کردند، با پوشیدن کفن آمادگی خود را برای اهدای جان در راه اسلام اعلام کردند و برخی از مردم نیز با حمل پرچم‌های حزب الله لبنان و در دست داشتن تصاویری از سید حسن نصرالله حمایت کامل خود را از حزب الله لبنان اعلام داشتند.
راهپیمایان در پایان این مراسم ضمن به آتش کشیدن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مسلمانان جهان در مقابله با اسرائیل جنایتکار شدند.

مردادماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) در تقویم رسمی کشور آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، روزی که به گفته ایشان نه تنها روز فلسطین بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی و مقدمه‌ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفین در دنیا معرفی شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha