نماینده حماس: شبکه قدرت منطقه‌ای در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد شود

کرمان- ایرنا- نماینده جنبش حماس در ایران گفت: مسلمانان نیاز به وحدت دارند تا در برابر رژیم صهیونیستی شبکه قدرت منطقه ای بسازند و در حوزه های اقتصادی و نظامی با هم هماهنگ باشند.

به گزارش ایرنا، خالد قدومی عصر پنجشنبه در ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی قدس در گلزار شهدای کرمان افزود: بازدارندگی از ترسی که شهید حاج قاسم سلیمانی در فلسطین پایه ریزی کرد نتایج خود را اکنون نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد صعود جنبش های افراطی یهودی در دولت رژیم صهیونیستی هستیم تصریح کرد: برخی از وزرای کابینه نتانیاهو در روزهای گذشته با تفنگ وارد مسجد الاقصی شدند تا حرمت این مکان مقدس را از بین ببرند و مسلمانان را تهدید کنند.

نماینده جنبش حماس در ایران اظهار داشت: در حال حاضر موضوع مذاکره و دیپلماسی دیگر وجود ندارد، اسموتریچ وزیر افراطی صهیونیستی در فرانسه و در جمع رسانه ها اظهار داشت که نقشه اسرائیل شامل کشور اردن و سوریه و برخی مناطق عربی است و او به مسلمانان نگاه انسانیت ندارد که باید پیام محکمی برای او بفرستیم.

وی ادامه داد: بن گویر وزیر دیگر رژیم صهیونیستی با همراهی هفت هزار نفر از شهرک نشینان افراطی یهودی به روستایی در نابلس رفته و با یورش علیه ساکنان این منطقه، آنها را ضرب و شتم کرد.

قدومی با اشاره به تاثیر مهم نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره) اظهار داشت: ما شاهد هستیم که مقاومت فلسطین تنها نمانده است و همبستگی جوانان جنوب لبنان و سوریه با نیروی های مقاومت در غزه و کرانه باختری باعث شد تا نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی ورود شهرک نشینان یهودی به مسجد الاقصی را تا پایان ماه مبارک رمضان متوقف کند، البته دوستان ما به این اظهارات اعتماد نمی کنند.

وی گفت: اعتکاف مردم فلسطین در مسجد الاقصی فقط عبادت نیست، بلکه حفاظت از این مکان مقدس است و نمازگزاران از نماز فجر تا شب از هتک حرمت مسجد توسط شهرک نشینان صهیونیستی جلوگیری می کنند.

نماینده حماس در ایران با اشاره به اینکه شاهد بحران داخلی در جامعه صهیونیستی هستیم افزود: اگرچه ارتش رژیم غاصب اسرائیل می گوید با دولت نتانیاهو موافق نیست، اما متجاوزان به مسجدالاقصی زیر حمایت این ارتش قرار دارند و یهودی های صهیونیست اعم از از چپ و راست در موضوع اشغال فلسطین هیچ اختلافی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه تعداد یهودیان دنیا ۱۴میلیون نفر است، اما رژیم صهیونیستی نتوانسته حتی بهودی ها را قانع کنند که به فلسطین بیایند و نیمی از جمعیت یهودی دنیا را جذب کند و امروز فقط هفت میلیون یهودی در داخل فلسطین زندگی می کنند.

قدومی بیان کرد: امروز در هر زمینه ای جبهه مقاومت موفق است و در بحث دفاعی اگر موشک و جنگنده رژیم صهیونسیتی به غزه می آید، روبه روی آن پهپادهای مقاومت اسلامی و حماس بلند می شود و آنها مجبور به ترک منطقه می شوند.

وی تاکید کرد: روایت در صحنه سیاست و دیپلماسی خیلی مهم است که با دنیا چطور صحبت کنیم و کدام پیام را می خواهیم به دنیا برسانیم، در عملیات سیف القدس ۲ سال قیل شاهد شکست روایت رژیم صهیونیستی حتی بین اروپاییان بودیم و این رژیم امروز مرتکب جنایت جنگی علیه بشریت شده که بار اخلاقی سنگینی علیه منظومه اخلاقی غربی ها دارد.

نماینده حماس در ایران تاکید کرد: دلیل نپذیرفتن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید توسط بایدن رفتار خشن این دولت علیه فلسطینی ها نیست، بلکه به منافع آمریکا در رژیم صهیونیستی خدشه وارد شده است و ما در جرایم فراوان علیه فلسطین، از طرف آمریکا حرفی نشنیدیم.

وی گفت: اخیرا قرارداد بزرگی در سازمان ملل علیه صهیونیست امضا شده و در سال ۲۰۱۶ سازمان ملل همراه با یونسکو به صراحت اعلام کردند مسجدالاقصی مکانی برای عبادات مسلمانان است و یهودی ها حق ورود به آنجا را ندارند.

قدومی با بیان اینکه ۷۴ سال فلسطین تحت اشغال است خاطر نشان کرد: تنها مردم فلسطین در عصر تکنولوژی های نوین و فناوری تحت اشغال هستند و تنها اشغالگر در قرن ۲۱ رژیم صهیونیستی است.

وی بیان کرد: یکی از دانشمندان یهودی کتابی به نام پاکسازی نژادی نوشته که در آن می گوید، این رژیم کودک کش در سال ۱۹۴۸ حداقل ۵۰۰ روستا را خراب و ساکنان را به آتش کشید او همچنین به برخی از فجایع رژیم صهیونیستی اشاره کرده است، آیا نباید سوال کرد که این هولوکاست نیست؟

نماینده جنبش حماس در ایران خطاب به مدعیان هولوکاست جهانی علیه یهود گفت که آیا ما فلسطینی ها یا مسلمانان هولوکاست یهودی ها را انجام دادیم، یا اینکه به دست یهودیان اروپایی بود و ما امروز شاهد هولوکاست صهیونیستی علیه مسلمانان در فلسطین اشغالی هستیم.

وی تصریح کرد: ما صاحب حق هستیم و تا آخرین قطره خون خود و فرزندان می جنگیم که حقمان را بگیریم، اما به جهانیان می گوییم که ما دوستدار صلح هستیم و شما می توانید جنایات رژیم کودک کش صهیونسیتی را متوقف کنید.

قدومی افزود: البته دنیا خاموش نیست، اما دولت های دنیا باید یک قدم جلو بروند و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند، البته مقاومت پیشرفت کرده و به یاری همه پهپاد و موشک دارد و در تکنولوژی و فناوری پیشرفت کرده است.

وی گفت: ما ۲ راه بیشتر نداریم یا دنیا و سازمان ملل و نیروهای پشتیبان این رژیم غاصب، جنایات صهیونیست ها را متوقف کنند یا ما فلسطینیان به مقاومت ادامه می دهیم؛ ما اجازه دخالت خارجی را نمی دهیم و دوست نداریم کسی جای ما تصمیم بگیرد.

نماینده جنبش حماس در ایران تاکید کرد: امروز مقاومت فلسطینی تنها نیست، همبستگی شما و همیاری مسلمانان و آزادی خواهان جهان همه به صحنه آمده اند و بزودی رژیم‌منحوس صهیونیستی به پایان می رسد و انشاءالله فلسطین آزاد می شود.

وی افزود: ما مسلمانان جغرافیای بزرگ، منابع فراوان، سرمایه خوب، افراد باسواد و توانایی های زیادداریم، اما متاسفانه برنامه مشترک نداریم.

قدومی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی خودشان می توانند تصمیم بگیرند افزود: ما قادر هستیم تانک، موشک و فناوری ربات بسازیم، چون چیزی کم نداریم، اما باید سوال کرد چرا با هم متحد نمی شویم؟

وی با بیان اینکه سنی، شیعه، عرب و غیرعرب مثل همدیگر هستند تصریح کرد: حاج قاسم فقط مال ایران نبود، هر جا اسلام نیاز داشت، شهید سلیمانی حاضر بود و باید این راه عظیم مبارک شهدا را ادامه دهیم زیرا هدف اصلی عزت و سربلندی اسلام است.

نماینده جنبش حماس در ایران خاطر نشان کرد: امروز کمک شما به فلسطین فقط برای امنیت فلسطین نیست، بلکه برای امنیت تهران و پایتخت کشورهای اسلامی است، زیرا رژیم صهیونسیتی همچنان به سوریه حمله می کند و به ترور دانشمندان کشورهای مختلف می پردازد.

وی اظهار داشت: امروز اگر برای قدس ایستاده ایم، یعنی برای حفظ امنیت تهران ایستادگی می کنیم و فردا در روز جهانی قدس با حضور خودمان و شعار وحدت برای حفظ امنیت پایتخت ایران و برای همبستگی و یاری قدس شریف می آییم.

قدومی تاکید کرد: ما به شما قول می دهیم که پیروزی قدس و ملت فلسطین و نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی را بزودی به چشم خود می بینید و در قدس جشن پیروزی می گیرید.

به گزارش ایرنا ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی قدس با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای کرمان و جوار تربت مطهر سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha