۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85081856
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آخرین وضعیت سیل در چالوس +فیلم

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85081856
آخرین وضعیت سیل در چالوس +فیلم

نوشهر- ایرنا- بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در چالوس که روز گذشته به ۲ دستگاه پُل ارتباطی خسارت و باعث انسداد چندین راه ارتباطی فرعی در بخش مرزن‌آباد شده بود به گفته بخشدار این منطقه با تلاش عوامل راهداری و مدیریت بحران اکنون تمامی راه های ارتباطی مسدود شده بازگشایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش باران سیل آسا از صبح روز پنجشنبه در مازندران، انسداد ۱۵ راه فرعی و همچنین تخریب دیواره‌های حفاظتی تعدادی از رودخانه‌ها از جمله رودخانه های محور کندوان به دلیل بالا آمدن حجم آب و آبگرفتگی و فوت یک نفر بر سقوط درخت از ارتفاع را در پی داشت.

بارش‌ شدید باران در نواحی کوهستانی و جلگه‌ای از بامداد روز گذشته در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد ۱۵ راه روستایی و فرعی، قطعی برق در ۲۰ روستا و جان باختن یک نفر در منطقه جنگلی هراز آمل به دلیل وزش باد شدید و سقوط درخت از ارتفاع بر روی خودرو سواریش از دیگر مشکلات در ساعت‌های گذشته در استان بود.

بارش باران رگباری و طغیان رودخانه "وازپول و پولادکوه" در روز گذشته راه ارتباطی ۱۵ روستا با مرکز این بخش را بست و به ۲ پل ارتباطی این روستاها واقع در منطقه دلیر این بخش آسیب جدی زد.

همچنین به گزارش پلیس راه کندوان در روز گذشته بیش از ۲۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در محور چالوس به کرج گزارش شد که به چهار دستگاه خودروی عبوری خسارت وارد کرده است.

به علت شدت بارندگی آب رودخانه حاشیه این محور کوهستانی بالاآمده احتمال وقوع سیلاب در کندوان وجود داشت که امروز نیز با توجه قطع بارش باران وضعیت در شرایط پایدار قرار دارد.

بخشدار مرزن آباد شهرستان چالوس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با تلاش مجموعه عوامل راهداری و بسیج تجهیزات مربوط در ۲۴ ساعت گذشته ۲ پل موقت که در طغیان رودخانه آسیب دیده بود، ترمیم و راه ارتباطی ۱۵ روستای منطقه برقرار شده است.

مهدی صادقی کوهستانی افزود : افزایش و شدت آب رودخانه "وازپول و پولادکوه" به حدی بود که نتوانستیم با تجهیزات نظیر بیل مکانیکی در بستر رودخانه فعالیتش را آغاز کند که سرانجام موفق شدیم پل موقت را ایجاد و تردد خودرو و روستاییان یادشده برقرار شود.

وی با بیان این که در زمان حاضر بارش باران و طغیان رودخانه فروکش کرد، یادآور شد: البته روستاییان برای تردد مشکلی خاصی نداشتند چون به محض وقوع طغیان رودخانه برای رفت و آمد خودروها مسیر جایگزین در نظر گرفته شد.

بخشدار مرزن آباد چالوس خاطرنشان کرد : در سیل مرداد سال گذشته ۲ دستگاه پل این منطقه ۱۰۰ درصد تخریب که به جای آن پل موقت احداث شده بود.

سرگرد محمد احمدی فرمانده پلیس راه کندوان امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امروز وضعیت جوی محور آفتابی و خشک است و آب رودخانه حاشیه محور که در روز گذشته به علت شدت بارندگی بالا آمده بود اکنون فروکش کرده است.

وی خاطرنشان کرد : هواشناسی تا ظهر امروز را وضعیت جوی را ناپایدار اعلام کرد و مجموعه عوامل پلیس راه در سایر نهادهای مربوط در این محور حضور مستمر داشته و آمادگی خدمات در شرایط ناپایدار جوی را دارند.

به گفته وی تاکنون گزارشی مبنی بر ریزش و سقوط سنگ در این محور گزارش نشده است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه‌شنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا از روزهای پایانی این هفته تا اوایل هفته آینده هشدار داده بود.

مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران تا روز یکشنبه ۲۷ فروردین در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران و جاری شدن سیل به دلیل تخریب بخشی از دیواره حفاظتی رودخانه باعث آبگرفتگی تعدادی از روستاهای غرب مازندران شده بود با نیروهای مدیریت بحران و راهداری منطقه مشکلات برطرف شده است.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی با بیان این که، در مجموع بارش شدید باران و برف در استان به ابنیه زیرساختی از جمله مخابراب، برق و آب آشامیدنی خسارت وارد کرد، گفت: با ورود به‌موقع اکنون بسیاری از مشکلات مناطق خسارت دیده برطرف شده و دیواره حفاظتی رودخانه در غرب مازندران هم به زودی تعمیر و بازسازی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از شهروندان خواست تا همچنان از تردد، تفرج و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند، رانندگان هنگام تردد در محورهای موصلاتی استان به ویژه در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی از کوهنوردان و گردشگران خواست در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، دامداران دام های خود را از بستر و حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها دور کنند و صاحبان واحدهای پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه ها، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارات احتمالی سقوط بهمن را بعمل آورند.

محمدی شیرکلاهی توضیح داد که شهرداران و دهیاران استان نیز باید همواره آماده برای پاکسازی و لایروبی کانال ها و جوی های سطح شهر و روستاها باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha