۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85081477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان زاد و ولد در استان اردبیل به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید

اردبیل-ایرنا-سرپرست ثبت احوال استان اردبیل گفت: میزان زاد و ولد در این استان تا اواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید.

وحید خلوصی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۱۵ هزار و ۶۶۵ زاد و ولد و هفت هزار و ۵۴۸ فوتی در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وی افزود: طی سال۱۴۰۱ طبق آمار اولیه پایگاه  اطلاعات جمعیتی ،تعداد ۱۰هزار و ۱۵ مورد ازدواج و سه هزار و ۳۰۳ مورد طلاق در استان به ثبت رسید.

سرپرست ثبت احوال استان اردبیل همچنین از ۶۰۴ مورد چندقلوزایی در استان خبر داد و درباره نامگذاری فرزندان هم گفت: در نام گذاری فرزندان، بیشترین فراوانی نام در پسران مربوط به آی هان، علی سان، امیر علی، الوین و آرسام و در دختران ماهلین، نفس، جانان، ال آی و نورا بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

خلوصی افزود: با توجه به فعال بودن نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان بوعلی اردبیل و همت کارکنان، شناسنامه نوزادان در استان در کمترین زمان صادر می‌گردد.

وی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی جمعیت، ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش میزان باروری به بیش از سطح جانشینی است.

خلوصی اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان باروری در مرحله نزولی است بنابراین با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری سعی بر رفع موانع ازدواج، افزایش امید به زندگی، تکریم سالمندان، توجه به فرزندآوری و همچنین جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه بویژه در مناطق مرزی است تا با یک هدف‌گذاری ۲۰ ساله میزان باروری و زاد و ولد در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جمعیت این استان در مرحله پیری و کهنسالی قرار گرفته است، افزود:برای استفاده از پنجره جمعیتی جوان استان که یک فرصت محسوب می‌شود مسئولان باید برنامه‌ریزی مناسب را انجام دهند.

جمعیت استان اردبیل اردبیل تا پایان سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۳۲۵هزار و ۲۶۹ نفر بوده که ۷۰ درصد آن در مناطق شهری و ۳۰ درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. ۵۱ درصد این جمعیت را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha