تاسیس شهرستان "میان‌جلگه" به دستگاههای اجرایی خراسان رضوی ابلاغ شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: تاسیس شهرستان "میان جلگه" به مرکزیت شهر عشق‌آباد به عنوان سی و چهارمین شهرستان به دستگاههای اجرایی خراسان رضوی ابلاغ شد.

امیر فریدنیا روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان میان جلگه با ۲ هزار و ۸۹۰ کیلومتر مربع  مساحت که پیش از این یکی از بخش های شهرستان نیشابور بود، مطابق سرشماری سال ۹۵ به میزان ۳۹ هزار و ۲۸۸ نفر جمعیت دارد.

وی بیان کرد: میان جلگه یکی از بخش های کم توسعه یافته استان خراسان رضوی است که با درخواست مردم و مسوولان محلی درخواست ارتقا آن به شهرستان در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به استانداری خراسان رضوی تقدیم شد.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی بیان داشت: پس از بررسی و رفع نواقص این ارتقا بخش به شهرستان، هیات دولت در جلسه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ با درخواست استانداری برای تشکیل شهرستان میان جلگه موافقت نمود و وزارت کشور ۱۳ اسفند ماه تشکیل این شهرستان را به استانداری خراسان رضوی ابلاغ نمود.

فریدنیا ادامه داد: استاندار خراسان رضوی نیز در تاریخ ۲۵ اسفند پارسال تشکیل شهرستان میان جلگه متشکل از ۲ بخش مرکزی و بلهرات را اعلام کرد، در حال حاضر مرکز شهرستان و بخش مرکزی، شهر عشق آباد و مرکز بخش بلهرات روستای گلبو سفلی می باشد.

استان خراسان رضوی دارای ۳۴ شهرستان، ۸۳ بخش و ۹۴ نقطه شهری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha