۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85081114
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

موج نخست سامانه بارشی در لرستان فروکش کرد/ شروع بارش های دوباره از بامداد پنجشنبه

خرم آباد - ایرنا - فعالیت سامانه بارشی قوی که از حدود ۲۴ ساعت قبل در لرستان آغاز شده بود اکنون تا حدودی فروکش کرده است وموج دوم آن بنابر اعلام هواشناسی بامداد امشب پنجشنبه از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا لرستان طی ۲۴ ساعت گذشته در حالت آماده باش قرار داشت و این شرایط همچنان ادامه دارد به نحوی که ۱۰۰ تیم و ۲۵ پایگاه هلال احمر، ۴۰۰ نیروی راهداری، نیروهای اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس راه، نیروهای برق و آب برای نگهداری پایداری شبکه؛ کارکنان شهرداری ها و خدمات شهری و مدیران ارشد اجرایی استان در حال ماموریت؛ گشت زنی در مناطق پرخطر و سرکشی از نقاط با احتمالا بالای حادثه هستند.

هواشناسی لرستان برای جنوب،غرب و جنوب شرق لرستان بارش لحظه ای ۱۶۰ میلیمتری را پیش بینی و اعلام کرده است بین ساعت ۲ و ۳ بامداد پنجشنبه ۲۴ فروردین دوباره بارش ها با شدت از سر گرفته می شود و تا ظهر پنجشنبه تداوم دارد که با این توصیف،؛ احتمال بروز سیل دور از انتظار نیست.

در حال حاضر راه اصلی خرم آباد – پلدختر مسدود و گردنه پای آستان کوهدشت مسدود؛ راه ارتباطی ۲۳ روستای بخش پاپی خرم آباد، مسیرهای گردشگری و برخی راه های فرعی بسته است و روستای کمندان ازنا به دلیل پر شدن سد تخلیه شده است.

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نیز با اعلام آخرین وضعیت مناطق مختلف استان به ایرنا گفت: برای پنج روستای پلدختر و یک روستای کوهدشت نیز کمپ های اسکان موقت دایر شده و در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی تاکنونی خسارت مالی و جانی از بارش های سیل آسای لرستان گزارش نشده است اما برای ساعات آینده تا ظهر پنجشنبه شرابط ناپایدار و موج قوی بارشی پیش بینی شده است بنابراین تمامی دستگاه های امدادی و فرمانداری ها همچنان در حالت آماده باش هستند.

شهرستان پلدختر که در سیل فرودین ۹۸ کانون بحران بود اکنون در شرایط پایداری قرار دارد و احداث دیواره های حفاظتی شهرهای معمولان و پلدختر تا امتداد روستاهایی مانند چم مهر؛ تا حدودی بسیاری از هراس ورود سیل به شهر و مناطق مسکونی کاسته است.

تا ساعت ۱۹ امشب ۲۲.۳میلیمتر بارندگی در استان و بیشترین میزان بارندگی‌های اخیر با ۳۶.۸میلیمتر در خرم آباد ثبت شده است.

در این مدت در بروجرد ۲۲.۱ میلیمتر بارندگی، کوهدشت ۲۰.۷، الیگودرز۳.۴، پلدختر ۲۵، دورود ۲۴.۸، الشتر ۲۴.۹، نوراباد۱۸.۳ میلیمتر، در ازنا هشت میلیمتر، رومشکان ۱۸.۸، سراب دوره ۲۸.۱، ایمان آباد ۱۸.۱، سیلاخور ۱۵، سپید دشت۲۸.۲، ریمله ۳۶.۲، شول آباد ۲۷.۹میلیمتر ثبت شده است.

همچنین آبدهی رودخانه خرم آباد در محل دریاچه کیو حدود ۱۰ متر مکعب بر ثانیه، رودخانه کشکان در محل دوآب ویسیان ۲۵ ،در محل افرینه ۵۰ و در پلدختر ۵۵ متر مکعب بر ثانیه گزارش شده، خرم رود خرم آباد خروشان شده اما به مرحله طغیان و سرریز نرسیده است.

بنا بر گفته پازوکی چنانچه تا فردا ظهر اقدامات پیشگیرانه در کنار همکاری مردم تداوم داشته باشد این سامانه بارشی قوی به خوبی پشت سر گذاشته خواهد شد و بر خلاف فرودین ۹۸ با حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت، این بارندگی‌ها با کمترین خسارت خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha