پلیس راه: شهروندان از انجام سفرهای غیر ضروری در کهگیلویه و بویراحمد پرهیز کنند

یاسوج- ایرنا- سرپرست پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آغاز بارش باران از اواخر امروز( چهارشنبه )و لغزندگی معابر و جاده ها ،شهروندان از سفرهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی استان خودداری کنند.

سرهنگ حسن دانایار روز چهارشنبه به ایرنا گفت: با توجه به آغاز بارش باران از اواخر امروز در رفت و آمدها اختلال ایجاد می شود و رانندگان در صورت تردد از هر گونه سبقت و سرعت غیر مجاز خودداری کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
سرپرست پلیس راه استان افزود: با توجه به تعطیلات و ایجاد ترافیک در خروجی جاده های استان به خصوص در مناطق گرمسیری می طلبد رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و به توصیه های ماموران پلیس راه عمل کنند.
دانایار اضافه کرد: رانندگان در صورت وقوع هر گونه تصادف در تونل ها، علائم خطر و چراغ های خودرو را نصب و روشن کرده و سرنشینان خودرو را به محل امن هدایت کنند تا از بروز حادثه ای دیگر خودداری شود.

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ورود سامانه بارشی از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه جاری ، برای این استان هم هشدار نارنجی صادر کرده است.

شدت این سامانه بارشی در مناطق شمال ،شمال غرب و شرق استان خواهد بود و مناطق بویراحمد ،باشت، چرام،کهگیلویه دنا ،لنده ، مارگون و بهمئی و گچساران تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند.

فعالیت این سامانه بارشی از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه جاری آغاز می شود و تا پایان همین روز ادامه دارد. رگبار شدید باران ،رعد و برق ،تگرگ و وزش شدید باد از مخاطرات این سامانه بارشی است.

جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و خسارت به سازه های موقت و صاعقه از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و هشدار نارنجی متمایل به قرمز در استان نسبت به مخاطرات آن هشدار داده است.

با توجه به شدت بارش‌ها در سامانه بارشی جدید مدیریت بحران استان توصیه کرده هموطنان تا روز جمعه ۲۵ فروردین ماه از مسافرت غیر ضروری به استان کهگیلویه وبویراحمد خودداری کنند.

کوهنوردان نیز تا پایان مخاطرات سامانه بارشی مذکور از صعود به ارتفاعات این استان خودداری کنند. مردم در بازه زمانی فعالیت سامانه بارشی از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها بپرهیزند و عشایر در این روز از تردد در نقاط مرتفع و حاشیه رودخانه اجتناب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha