۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85080690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس بانک جهانی: کشورهای غربی به بازسازی اوکراین کمک کنند

تهران- ایرنا- رئیس بانک جهانی گفت، این بانک آماده است سهم خود را در بازسازی اوکراین ایفا کند اما موسسات مالی بین المللی نمی‌توانند به تنهایی مسئولیت تامین منابع مالی لازم را برعهده بگیرند و کشورهای اروپای غربی نیز باید کمک کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه گزارش داد دیوید مالپاس که در نشست های مشترک بانک جهانی و صندوق بین المللی پول صحبت می کرد، خاطرنشان کرد که بانک جهانی نقش بزرگی را در بازسازی صنعت فولاد اروپا در دوران پس از جنگ جهانی دوم ایفا کرده و باید نقش مشابهی را در بازسازی اوکراین ایفا کند.

وی روز سه شنبه در نشست بهاری بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با اشاره به هزینه ۴۱۱ میلیارد دلاری بازسازی اقتصاد اوکراین گفت: اندازه این کمک ها بسیار نگران کننده است.

سپتامبر گذشته (شهریور/مهر) بانک جهانی، سازمان ملل، کمیسیون اروپا و اوکراین تخمین زده بودند بازسازی اوکراین به هزینه ای معادل ۳۴۹ میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.

مجموع تعهدات بانک جهانی در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۷۵ میلیارد دلار بود که ۵۰ درصد نسبت به میانگین افزایش یافته است.

رئیس بانک جهانی همچنین گفت: این بانک آماده است نقش خود را در بازسازی اوکراین ایفا کند اما مبلغ مورد نیاز برای بازسازی بخش های برق رسانی، جاده ای و ریلی بسیار بیشتر از ترازنامه های موسسات مالی بین المللی است.

رویترز نوشت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی مجازی روز چهارشنبه از مقامات مالی جهان خواهد خواست به حمایت ها از این کشور جنگ زده ادامه دهند. دنیس شمیهال نخست وزیر و سرهی مارچنکو وزیر دارایی اوکراین شخصاً در نشست ها شرکت دارند.

جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه گفت کشورش تا زمانی که اوکراین نیاز دارد به حمایت از این کشور متعهد است. وی خاطرنشان کرد یک پلتفورم متشکل از چند منبع کمک‌کننده مالی برای هماهنگی در طرح های طولانی تر بازسازی اوکراین تشکیل شده است. واشنگتن همچنین مقادیری را برای نیاز به بازسازی فوری از جمله شبکه برق رسانی اوکراین جمع آوری کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha