۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 85080679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبری: فضایل اخلاقی امام علی (ع) نیاز جامعه امروزی است

شیراز - ایرنا- نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ، امام علی (ع) را نمونه کاملی از انسان متقی و پرهیزگار و اخلاق مدار دانست و گفت: فضایل اخلاقی امام علی (ع) نیاز جامعه امروزی است و جهان بشریت می بایست برای نجات و رستگاری به این فضایل اخلاقی امیر مومنان پایبند باشد.

آیت الله دکتر احمد بهشتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد : ما در نهج البلاغه می خوانیم که کثرت سکوت، سبب ابهت و بزرگی است و انصاف مایه فزونی دوستان است و با بذل و بخشش قدر انسان ها بالا می رود ، مولای متقیان همه این فضایل اخلاقی را سرلوحه کار قرار می دادند و امروز می بینیم که در خلاء همین فضایل انسان امروزی دچار جهل و نادانی است.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ، تواضع را به عنوان یک نعمت الهی دانست و آن را از فضایل اخلاقی امیر مومنان برشمرد و افزود: کلام مولای متقیان که با تواضع و پذیرش رنج ها و مشکلات عظمت و سروری حاصل می گردد موضوعی است که می تواند اصلاح کننده شخصیت ناپایدار بسیاری از آدمان باشد.

وی ادامه داد : با حلم و بردباری در برابر سفیهان،یاوران انسان بر ضد آنها فزونی می یابند.امام علی (ع) نمونه کاملی از تعادل در مواجهه با افراد جامعه بود ، همه منش و مشی و سیره آن حضرت می تواند الگویی کامل برای مردم و مسوولان باشد.

آیت الله بهشتی با اشاره به اینکه غالب گناهان کبیره به وسیله زبان انجام می شود، گفت: در همه آثار تاریخی و مذهبی به کم گویی توصیه شده است و این صفت اخلاقی مولای متقیان است ، زیاده گویی انسان را در معرض گناهان قرار می دهد و بدیهی است هنگامی که انسان از این گناهان پرهیز کند ابهت و هیبت و شخصیت او بیشتر خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha