ایالات متحده فروش ۱۸ سامانه هیمارس به مغرب را تائید کرد

تهران- ایرنا- یک مسئول وزارت دفاع آمریکا فروش ۵۲۴.۲ میلیارد دلاری ۱۸ سامانه موشکی توپخانه‌ای هیمارس و سایر تجهیزات به مغرب را تائید کرد.

به گزارش ایرنا از نشنال نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه فروش نظامی خارجی به رباط را تائید کرد و آژانس همکاری امنیتی دفاعی در همان روز به کنگره این امر را اطلاع داد.

واشنگتن مدعی است این تسلیحات توانایی مغرب برای شناسایی و مقابله با تهدیدات آینده، کنترل مرزهایش و حفظ ثبات منطقه را بهبود می‌بخشد، همچنین عملیات نیروهای مسلح سلطنتی را با تمرکز بر مقابله با تهدیدات تروریستی در مغرب و ساحل تقویت خواهد کرد.

نیروی هوایی مغرب به طور منظم تمریناتی را با ارتش ایالات متحده انجام می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای در این باره نوشت: این فروش با کمک به بهبود امنیت متحد اصلی غیر ناتوی آمریکا که همچنان نیروی مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در شمال آفریقا است، از این کشور آفریقایی حمایت خواهد کرد.

دولت مغرب همچنین خواهان خرید ۴۰ سامانه موشکی تاکتیکی، ده‌ها سامانه راکت پرتاب، سامانه‌های داده‌های تاکتیکی، خودروهای تاکتیکی و سایر تجهیزات شده است.

وزارت دفاع آمریکا افزود: فروش پیشنهادی باعث عدم تعادل نظامی در منطقه نخواهد شد و بر آمادگی دفاعی ایالات متحده نیز تأثیر منفی نخواهد گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha