اسپانیا: چین نادیده گرفتنی نیست

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۳۵
کد خبر: 85080582
اسپانیا: چین نادیده گرفتنی نیست

تهران- ایرنا- وزیر اقتصاد اسپانیا با بیان اینکه چین نادیده گرفتنی نیست، گفت: اسپانیا و کشورهای اروپایی نمی‌توانند به پکن پشت کرده یا سعی کنند آن را نادیده بگیرند، زیرا این کشور یک شریک تجاری کلیدی و بازیگر مهم در اقتصاد جهانی است.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری لا پرنسا لاتینا، نادیا کالوینو معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد اسپانیا روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه که کشورش برای روابط خود با آمریکا ارزش قائل است، افزود: مادرید نمی‌تواند چین را نادیده بگیرد یا به آن پشت کند زیرا پکن یک شریک تجاری کلیدی است.

وی در سخنرانی خود در مراسمی که توسط شورای آتلانتیک در واشنگتن و در حاشیه نشست‌های بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که آیا رابطه کشورهای اروپایی با آمریکا در تعارض با روابط این کشورها با چین است یا خیر، این اظهارات را بیان کرد.

کالوینو در این نشست با دفاع از سفر اخیر نخست وزیر اسپانیا به پکن گفت که پدرو سانچز مبادله صریح دیدگاه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین داشته است.

وزیر اقتصاد اسپانیا علاوه بر این ادعا کرد که مادرید با پکن علاقه مشترک دارد تا اطمینان حاصل کند که جنگ در اوکراین در اسرع وقت پایان یابد و در عین حال از تجزیه بازار جهانی جلوگیری شود.

این مقام اسپانیایی در ادامه با اذعان به اینکه تغییر عظیمی در میان صفحات تکتونیکی نظم ژئوپلیتیک بین‌المللی در حال انجام است، افزود: امیدوارم که این تغییر به معنای حرکت به عقب به جای ادامه پیشرفت نباشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha